Sista fredagen och lördagen i Augusti

Så var det fredagen som rullade på med bak av pajer och tårta inför lördagens kalas. Tvätt och städning som alltid på fredagarna, varför det nu har blivit så. Gammal tradition tror jag. Jag hade dessutom fått förtroendet att stryka dukarna till kvällens fest, så med tv som underhållning så strök jag. HÖR och HÄPNA! Det är första gången jag kombinerar dessa sysselsättningar!  Det fungerade riktigt bra så kanske det skall bli framtidens melodi, vem vet?''
 
I dag lördag ringde väckarklockan 7. Jag skulle skjutsa Thea till fotboll i Månkarbo.  Nu blev det inte så. Otto kände att han hann köra så för mig blev det "dagen som blev över"
 
En promenad till skogen med flocken

Det är vackert ute nu och Stensoppen är riktigt stilig i mossan. Kanske dags att dra till skogs och skörda lite svamp av olika sorter. Dom gula lyckas jag sällan hitta men det finns ju annat läckert i skogens skafferi.
 
VAR finns godiset? Spännande övning tycker alla fyra tjejerna och kattmaten stinker så det var lätt att hitta rätt burk. Nästa gång blir det svårare. Nu har Blåzza också hajat vad leken går ut på. Bra träning till
K9 nOSEWORK som hon och jag skall gå på kurs och lära oss.  Då är det eucalyptus och lagerblad som hon skall lära sig hitta. Ni får veta mera när vi börjat kursen. Ronja kan markera i vilken burk tepåsen är gömd. Dags för henne också att skilja ut flera dofter kanske. Enkelt övning att organisera och trött hund blir det efteråt.

Men får vi aldrig mat?? Skall vi behöva svälta länge till??
 
Så är det då dagen som blev över och då kunde vi ta en tur till Ulva marknad. Det var betydligt mindre med knallar i år. Många av dom vanliga var inte där. Mycket smycken, kläder, godis och sylt. Det vanliga bokståndet och givetvis serveringar lite var stans. De brända mandlarna inte att förglömma.
Inte så trångt i år som ni ser
Korv och hamburgare fanns på vanliga stället
Härliga tröjor om man inte vill eller kan sticka själv, eller kanske inte har tid.
 
Plötsligt öppnade sig himlen och det var flera än vi som rusade till bilen. Hemma igen blir det lite vila inför kvällens 40+40 årskalas. Just nu regnar det men jag håller tummarna för att det skall vara uppehållsväder eftersom ungdomarna har satsat på trädgårdsfest. Visserligen med tält, men ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0