Telefonköernas dag

Det finns ju speciella dagar för det mesta
I dag har det varit Telefonköns dag, i alla fall hos oss.
 
Telefonkö till hörcentralen för att få en tid för att justera hörapparaten för mamma.(fortfarande minst 2 månaders kötid kvar för att få komma dit och göra nytt hörseltest!!!)
Telefonkö till beställning av färdtjänst.
Telefonkö till mammas husläkare som ringer upp mig den 5 januari.
Telefonkö Allers förlag. Jag beställde en ljuslykta som skulle komma i god tid till advent. För 2?? veckor sedan kom en trasig lykta. Då ringde jag och dom skulle genast skicka en ny. Idag efter lååååång väntan avbeställde jag lyktan som inte var skickad!
Telefonkö till biståndshandläggaren. Där hamnade jag i en sluss och fick berätta vad jag ville. "Tanten" som svarade skulle bedömma om jag behövde prata med mammas biståndshandläggare. När jag slutat samtalet och lagt på luren kom jag på att jag inte vet om hon tyckte att ett samtal var nödvändigt eller inte.
 
När man har dator som inte med säkerhet låter mig komma ut på nätet så ringer man. Alltså satt jag i telefonkö till kommunens färdtjänsthandläggare också. Mamma har färdtjänst beviljad men behöver ledsagare eftersom hon inte alltid vet var och varför hon är ute och åker. Behöver hon läkarintyg på det behovet var min fråga. Dock bröt samtalet och jag har mailat frågan från allans dator och hoppas få svar att dr inte behöver skriva intyg. Man kan tycka att läkarna skall syssla med annat eller?? Han skrev intyg på att hon behöver färdtjänst för inte så länge sedan.
 
I dag har jag tagit den första promenaden på länge. Jag gick ändå ner till Arnes, eller Västergårn som det väl heter. Skönt med frisk luft. Blåzza var mycket förvånad (tror jag) att hon inte fick dra i kopplet. Det får hon för husse nämligen. Nu blir det nya takter igen. Den lilla loppan skall inte tro att hon får göra som hon vill inte.
 
 
En hel lång rad med blommor får avsluta dagens blogg. Nu när man märker att dagarna har ett annat ljus är det snart dags att köpa fröer till grönsaker och blommor för dem som är entusiaster. Så entusiastisk är inte jag. Kanske blir det några krassefröer, kanske köper jag färdiga plantor när det blir dags. 
 
Nu skall jag sticka lite på Elsas raggisar så att dom är färdiga när hon kommer upp om ett par veckor. Kanske en liten kopp kaffe också och soffmys med tjejerna
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0