REGN!!!

 
 
Så kom det då äntligen det vi väntat på så. REGNET! 6 mm har det kommit på 2 timmar. Lite åska och dunder, men inte så mycket eller så nära att hundarna reagerade. Så mycket lättare det är att andas även om det fortfarande är varmt.
Före regnet har matte varit i Uppsala och varit med Hjördis till tandläkaren. Medicin till Nessie fanns inte på apoteket så det fick dom beställa. På hemvägen köpte matte jordgubbar och hallon på Ulva. Inte smakade hallonen hallon tyckte matte, och snåla var dom så vi fick inte smaka. Jordgubbarna skall bli efterätt efter räkfrossan i kväll. Matte känner inte för att laga mat så då blir det enkla lösningar.
 
Vi har firat husse också, nej fel, fel, fel. Människorna har firat husse på namnsdagen men igen så fick inte vi fyrbeningar vara med på kalaset. Nessie skall gå ner mera i vikt och det får alla lida av.
 
Vi har alla väntat på att vägrenarna skall bli slagna. Det är så mycket torrt och långt så det skymmer sikten 
 
Det var inte bara regnet som kom. Traktorn som slår dikeskanterna kom också
.Matte vet inte vad som händer. Text försvinner och bilderna kommer flera gånger. Åskans fel??
 
Nu skall Blåzza få ordet, men utan bilder. Matte är dum!! Hon har börjat borsta tänderna på mig och det skall hon göra varje dag. Jag får likadant foder som dom stora tjejerna och PlaquOff på maten men ända är inte min mun väldoftande säger matte. Gamla Nessie har jättefina tänder. Jag vet inte om jag skall tillåta tandborstning. Det var inget vidare men matte säger att jag måste vänja mig. Njaa, får se vem som är envisa. Matte säger
att snart är det dags för mig att visa tänderna för något som heter domare och då vill hon inte skämmas. Inte lätt att vara hund i det här huset.
Hon klagade på mina öron också men DÅ sa husse ifrån! Han sa att när Blåzza som är så lycklig när vi kommer hem så hon studsar och tjuter av glädje så spelar väl inte öronen någon roll. Nu får du ge dig sa han till matte. Tur att vi har husse tycker vi hundar.
Husse har lovat att vi skall få smaka några räkor var. Han och matte skall inte frossa i sig alla alldeles själva. Det gillar vi!
 
Eftersom det är så krångligt med bloggen idag så slutar vi här och går ut och känner hur gott det doftar efter regnet. Det tycker vi att ni också skall göra. Det doftar rentvättade växter Härligt!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0