Minnen i massor

I dag fick jag ett härligt besök av min kusin Birgitta.Hon är dotter till pappas syster Margareta och hon växte upp i Hög strax utanför Säffle.
Nu hade hon varit och hälsat på sina bröder Gunnar i Säffle och Lennart i Karlstad och var på väg hem till Umeå där hon bor nu.
 
Med sig hade hon några kort som vi tittade på och pratade om. Hon hade också nyheter om sina bröder. Lite prat om släktingar blev det också medan vi drack kaffe.
Så åkte Birgitta och resten av dagen har det ploppat upp minnen i huvudet på mig.
Härliga minnen från barndomen, släktingar på Värmlandsnäs, kusiner, möten kalas, dofter, traktorutflykter och bilresor. Jag skall inte trötta er med sådant som uppfyller mig men är helt ointressant för er. Kanske borde jag sätta mig och skriva ner allt eftersom minnena dyker upp. Kunde vara roligt att jämföra med kusinernas minnen. Eftersom jag är älst så har säkert mest i minnennas arkiv. Ja det tål att tänka på men att inta tänka för länge utan ta itu med det innan jag glömmer igen.

 
 
Här är Matilda och Lille Skutt 2006 Det får avsluta dagen korta blogg. Vi hoppas att vi alla får en skön fortsättning på helgen


Kommentarer
Postat av: Monica

Håller med. Det är svårt att välja helt enkelt. Hjärnan är fylld med bloggar

2014-06-28 @ 22:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0