Värsta dagen i Blåzzas liv

Dagen började med en skogspromenad. Det var riktigt läskig stämning i skogen. Ingen fågel kvittrade. Inga löv prasslade. Det enda ljud som hördes var en och annan mygga. Hundarna var på helspänn, oroliga. Stannade och tittade längre in i skogen. Nosade, lyssnade. Märkligt, jag har aldrig tidigare upplevt något liknande.
Tillbaka till bilen och sedan fick bara Ronja följa med. Hon fick sele och lina och gick som vanligt ut fint. Hon följde spåret ganska länge, men så plötsligt la hon av. Jag fattar ingenting. Tycker bara att det är väldigt tråkigt. Det är klart att vi kan"bara" gå i skogen, men det är roligt med spår tycker matte som ju kommer ut två gånger. Först lägga spåret och sedan gå med Ronja.
 
Dalklockor är väldigt vackert
VAD är det som finns där inne??. Lite läskigt är det allt.
Smålands landskapsblomma. Passar både husse och Ronja.
Hemma igen hände det något fruktansvärt!! Blåzza fick duscha. Det var det mest fasansfulla hon upplevt så här långt. Pälsen var alldeles kladdig på ryggen så det var ett måste att  få henne ren. Kennelhusse säger att strävhåriga hundar bara skall bada när det är absolut nödvändigt och det här var ett sådant tillfälle.
Jag önskar att jag haft filmkamera i duschen. Liten, snabb, hal och rädd. Hon gjorde allt för att komma loss och inget finns att hålla i på en borderterrier. Airedaleterrierna har ju skägg som man kan hålla fast dom i när det krisar. JO, jag vet. Bordeterriern har också skägg, men det är inte mycket att hålla i "när åskan går"
Nyduschad  och fin och torkad så mycket det gick med handduk slapp hon ur badrummet------och sprang direkt ut och rullade sig i gruset!! Ytterdörren stod öppen! Vad säger man??
Jag skrev till kennelmatte och frågade om fodervärdar får lämna in smutsiga hundar på tvätt men hon svarade ha-ha! Jag gissar att det betyder nej!
Nåja Ronja har badat en, max två gånger under sitt liv så blir det inte oftare för Blåzza så  skall jag inte klaga. Nessie rullade sig ofta i illaluktade äckliga saker hon hittade ute under sina första levnadsår, så henne har vi använt schampo till många gånger, men nu var det länge sedan sist.
Ja den här bilden säger väl allt.
 
Känner ni hur stämningen var i skogen idag när ni ser bilden? Man nästan tror att det skall sticka fram trynet på ett troll bakom en trädstam.
Ha en fortsatt trevlig kväll.


Kommentarer
Postat av: Monica

Var det vildsvin i buskarna tro?

Svar: Det är ganska troligt. Kuslig stämning var det hur som helst
danvikstjejerna.blogg.se

2014-06-28 @ 09:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0