Ny danvikstjej

Jag heter Bombax Candy Crush men kallas Blåzza. Jag kom till Danviksgården idag. Det var som att komma hem för jag har bott här en vecka tidigare när min gam-matte och gam-husse var med min pappa på utställning i England. Det gick väldigt bra på utställningen så ni förstår att jag är en fin hund. Ingen vanlig bonnhund inte. Min nya matte, spökskrivaren, har varit förälskad i mig sedan vi sågs första gången men det var när jag var inackorderad här som husse föll pladask! Det tycker ju inte jag är så konstigt för jag är så himla go och så är jag uppfinningsrik. Jag hittar på många sätt för att charma människor som jag möter. När matte och husse hade hämtade mig på Bombax idag så släppte matte ner mig och då sprang jag genast till Nessie för att få en puss. (Ronja var med i bilen så henne hade jag redan hälsat på) Sedan kollade jag av trädgården. Tänkte genast smita ut genom staketet, men det gick inte längre. Det satt ett nytt nät runt våran tomt så nu måste jag stanna hemma.. Det är lata människor som jag har kommit till. Dom har inte börjat vårbruket i trädgården än så jag fick börja med jordbearbetning på en gång. Jag vill ju inte skämmas för dom. Det är inte tillåtet med barnarbete men det tar dom ingen hänsyn till. När jag jobbat mig trött bestämde jag mig för en lur på kökssoffan, men det sa matte att det inte skulle bli något med. Förra gången så klev jag upp och promenerade i blommorna i fönstret. Hur tror ni det har gått?? Jo jag ligger på kökssoffan när jag vill. Det är bara att ställa sig och hoppa och hoppa och då tycker husse och matte att jag är så bedårande så då lyfter dom upp mig. Bra va? Man får inte vara dum om man skall ta sig fram i livet. Maten på det här stället är inte att klaga på för ovanpå peletterna som ju är ganska torra och tråkiga så lägger matte lite farfarsmat. Det gäller nog att matte utfodrar för husse är väldigt givmild med farfarsmaten och skall jag på utställning så skall inte Monica och CG ( det är min gamla matte och husse på Bombax) behöva skämmas för mig säger matte. När husse och matte åt mat så ställde jag mig med framtassarna vid husses tallrik. Matte vågade inte ta kort på det för husse vill nog inte att det skall finnas bildbevis. Matte sa att jag inte fick vara på bordet, men husse tog det inte så allvarligt. Smält gubbhjärta kallar matte det för. Hönorna är kvar här hemma och hästarna. Jag har inte glömt bort att när det är bilar och cyklar och människor på vägen så skall man skälla. Det lärde Nessie och Ronja mig sist jag var här och jag har väldigt gott minne. Jag har fått ett fint nytt halsband av Annica. Brunt i läder så man skall veta att jag är en stor tjej. Jag är 6 månader och då kan man inte ha ett grönt babyhalsband. Jag har fått en koja också som jag skall ligga i när jag åker bil. Matte skall inreda den med lite lapptäcken och kudde så fort hon hinner. Nu hinner inte jag blogga med i dag för det är dags att krypa upp i tv-soffan
Spökskrivaren har inte lärt sig hur hon skall infoga bildtext så vi låter bilderna tala för sig själva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0