Tredje gången gillt???

      Varför är inte jag en sån som kan allting bäst?? Så enkelt det skulle vara då.
 
Först tog det 100 evigheter att ladda upp korten och skriva texten på rätt ställe och så vid förhandsgranskningen så försvann allt ihop.
 Så gjorde jag ett nytt försök med bara tre bilder och det lyckades ju, men varifrån kom nästa inslag. En massa bilder i oordning utan text. Hur gjorde jag?? Jag behöver veta för att inte göra samma fel igen.
Inlägget har återställts eftersom det stängdes ner oväntat står det överst på sidan när jag börjar om
 
 
Nåväl BOMBAXDAGEN en dag för hundar från kennel Bombax och deras ägare att träffas och umgås och ställas ut. Solen sken precis som Bombaxmatte Monica hade lovat.-
BLÅZZA har ordet:
 
Dagen började tidigt. När matte och jag vaknade så hittade matte en massa päls i mina ljumskar som måste bort så vi låg och gosade och matte trimmade. Det blev en"jättehög" på nattygsbordet innan matte var nöjd.
Efter sedvanlig frukost och rastning så satte vi oss i bilen, Matilda, Wilma, matte och jag. JA jag satte mig inte. Jag la mig i min koja som står i baksätet.
 
Väl framme i Högbo så hittade vi inte några Bombaxare. Matte är slarvig så hon hade inte Monicas mobilnummer.
Matilda letade reda på telefonnumret till kennel Axbor och dom kunde hjälpa oss med Monicas mobilnr.. Hur gjorde människorna innan det fanns mobiler och om dom inte har tekniska barnbarn? ( Matilda och Wilma är två av mattes barnbarn)
Monica kunde tala om vart vi skulle köra och kan ni tänka er, matte hade stannat på fel sida brandbilen som var där för att det var Barnens Dag.
 
Sedan följde en lång dag med massor av aktiviteter. Läskiga ballonger som Matilda lärde mig var ofarliga och när vi tränat en stund så vågade jag nosa på en av dom.
Det fanns agilitybana. Jag gick genom tunneln och hoppade genom en ring. Man får godis om man gör som matte visar
Så fanns det ett gryt. Inte alls lika mysigt som de gryt som vi har i trädgården, men så har vi ju jobbat en hel del med att få dom mysiga. Jag var tveksam om jag skulle gå in i det här grytet, men så tog nyfikenheten överhanden så jag kollade. Vet ni, det var ett rävskinn i grytet. Jag vill inte ha något nytt skinn. Jag är så nöjd med det jag har.
 
Nu började det dra ihop sig till att jag skulle in i ringen. Matte hoppades att Matilda skulle gå in med mig. Lena har lärt Matilda hur man skall göra och Matilda har visat både Ronja och Nessie och Lenas  hundar också tror jag. Nåväl. Nu blev det inte så. Matilda visade matte hur kopplet skulle sitta bakom öronen på mig och hur hon skulle ställa mina ben och hålla min svans( har ni hört så fånigt någon gång. Jag kan både ställa mina ben och hålla min svans själv, Jag behöver inte alls någon hjälp, men Matilda sa att på utställningar får inte hundarna klara det själva. Trams. säger jag.)
Så kom vi in i ringen och fick gå runt och fram och tillbaka. Sedan fick jag stå på ett bord när domaren tittade om jag hade borstat tänderna ( det hade jag inte. Jag sa ju att matte är slarvig)
Det var en hund till inne i ringen och till slut sa domaren att jag hade vunnit. Jag fick en fin rosa rosett och en vandringspokal och en vit Ikearåtta och mat och....
 
Det fanns fika till människorna och korv och hamburgare och...
 
När det nästan var dags att åka hem så kom en kullsyster till mig. Det tyckte matte var jätteroligt, men jag visade minsann att jag bestämde. Det sa Monica att jag hade gjort när jag var liten också men matte skämdes och när jag kom hem så sa Ronja att hon och hennes syster är kompisar och har jätteroligt när dom träffas. Dom mailar till varandra och berättar vad dom gör. Ronja har en bror i Kiruna som också mailar och berättar.
 
På hemresan sov jag hela tiden. Jag vaknade inte ens när det var matpaus.
När vi kom hem pussade Ronja och jag varandra jättemycket och så lekte vi en stund men sedan var jag så trött!!. Jag gick och la mig och har sovit hela natten. När dom stora tjejerna åt frukost sov jag vidare.
 
 
Nu hoppas matte och Blåzza att det här fungerar så att det blir text till bilderna i förra inlägget. Ni får själva para ihop text och bild. Ni har säkert inget annat för er nu när det regnar ute
Ha en bra fortsatt dag!!


Kommentarer
Postat av: Monica

Jag hade mycket tekniska problem med bloggen från början och numer gör jag så att jag sparar som utkast när jag skrivit in texten och innan jag sätter in bilderna. Prova det så är du säker på att texten sparas iaf. Om jag har mycket bilder sparar jag som utkast mellan också. Men det var fina bilder!

2014-05-30 @ 17:23:57
URL: http://monicavikner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0