Dagen som inte alls blev som jag hade tänkt mig.

Klockan ringde tidigt Allan skulle vara på Din Hörsel kl 8 för att få hjälp med sina hörapparater. Det gick bra och han kom nöjd därifrån.
Klockan 9 skulle jag vara på Aros läkarmottagning för att få hjälp att plocka bort stygnen. Det var inte så enkelt. Bandaget satt fast i foten så det gick åt mycket koksaltlösning och en del bedövning för att det skulle lyckas för syster att få bort det. Stygnen var nog sydda med maskin för det var inte många stygn med knutar. Det var en annan variant som inte syster sett tidigare.
Foten och speciellt stortån var svullen och röd så doktorn tillkallades. Han bedömde inte att det var någon fara. Högläge och vila o återbesök på måndag. Svampinfektion mellan tårna och skinnlös på 2 tår. Nåja, roligare kan man ha. Och han skulle se foten nu. Nu är den riktigt stor och det dunkar och kliar och gör ont. Kanske doktorn får se den redan i morgon.
 
Något besök på Ikea blev det inte. Ett snabbt besök på LundeQ och apoteket i Gränby och givetvis hann Allan med Claes också!!
 
Jag har legat på rygg med gott samvete med mitt gosedjur bredvid mig. En liten stund letade jag domherrar och satte dom i mitt ris tillsammans med en ljusslinga. Allan har satt upp ljus i ute-enen. Pussgurkan kom regelbundet och slickade mig över hela ansiktet. Vad kan jag klaga på? 
 
Så ringde hemtjänsten. Mamma har ingen telefon som fungerar. Hon har alltså inget larm!! Hon skall få ett akutlarm och extra mycket tillsyn i natt. I morgon måste det lösas. Men i morgon är en annan dag.
Då kanske jag måste visa upp min fot för doktorn. Nu är foten riktigt stor och kliig.
 
Jag som tänkt att jag skulle "göra" Ikea. Jag skulle ta en promenad med tjejerna, om än en kort promenad.'
Jag skulle adventspynta klart för att bara kunna njuta sedan. 
 
Nu skall jag sätta mig vid tv och Morden i Sandhamn. Foten på soffbordet!! Gosedjuret bredvid mig och Kråkan får också plats om hon vill.
 Hoppas vi ses i morgon och att allt går min väg då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0