Varför krånglar allt??

I går var jag med Thea i Viksta kyrka där det var terminsupptakt för juniorerna och vad nu grupperna heter. Dessvärre hörde jag inte så mycket eftersom hörslingan inte fungerade. Diakonen sa att den gjorde det om man pratade  mikrofonerna, men hur som helst så hörde inte jag något på min hörapparat av det som skulle komma från slingan.
På eftermiddagen slappade jag mest tills det blev Fjällbackamorden på tv. När jag tittar på den deckaren känner jag doften av hav och tång. Jag hör måsarna skria och vågorna slå. Jag får nästan hemlängtan trots att jag egentligen gillar skogen bäst.
 
Så var det ny dag och morgonpromenad. Jag släppte Nessie som sprang som en tok men kom snällt när jag ropade. Jag skulle precis ta henne och släppa Ronja när det dök upp en älgtjur 8 m framför oss. Innan jag hann koppla Nessie gav de andra hundarna hals. Jag fick krama träd för att inte följa med när dom försökte jaga älgen. Jag band Blåzza och Ronja och ropade på, en nu, alldeles stendöv Nessie.
Jag skulle vilja vara en sådan där matte som alltid har full koll, men smakar det så kostar det och så mycket vill jag inte "betala".
Morsdagsrosen blommar fortfarande. Hoppas den överlever vintern.
Så åkte jag till Uppsala och träffade sykompisar. Jag klippte tassavtryck och strök fast på blåa tyger så att Blåzza kan få ett överdrag till kojan. Mycket skratt och trevliga samtal innan jag åkte till Babra symaskiner för att lämna in mina två maskiner. Den stora behöver rengöras efter att jag sytt och kviltat bårtäcket och den lilla sydde väldigt konstiga stygn. Väl i affären talade expediten om för mig att jag hade fel sytråd. Man kan bara sy med sådan tråd som dom säljer där. annan tråd förstör maskinerna.
Det är inte ofta jag tänder direkt. Jag brukar bli ledsen och först när jag kommer hem tänka: Varför sa jag inte....?. Det här var inte ett sådant tillfälle!!. Jag ifrågasatte  varför dom inte talade om när man köpte maskin där att man skall köpa tråd där. Jag skall inte trötta er med allt som sas. Det blev en del från båda håll
Han justerade min lilla maskin och jag lämnade den stora och han var plötsligt världens mest hjälpsamma. Han rengör min maskin med förtur. Det kan han ju göra om han vill. Det är sista gången som dom träffas. Det finns flera ställen i Uppsala.
 
Väl hemma tog jag med Blåzza och åkte till Björklinge på drop in för att vaccinera henne. Det gick bra. Hon väger 7,3 kg. Jag måste borsta hennes tänder för hon har tandsten trots att hon är så liten.
så skulle jag betala med mitt alldeles nya Visakort. Det kom i förra veckan och det stod att samma kod gällde som jag hade på det som byttes ut.
När jag skulle köpa tågbiljett fungerade det inte så jag handlade biljett på bensinkortet. Skor har jag köpt, men utan kod. Jag fick skriva mitt namn. Hos veterinären gick det inte alls. Kortautomaten vägrade befatta sig med kortet.
Efter en hel del diskussioner så lämnade jag stamtavlan som säkerhet. Dessutom står kennelhusse som ägare till henne i deras register så jag fick ta Blåzza med mig hem. I morgon måste jag åka till banken så att dom kan lösa problemet.
 
Höstbilderna som jag skulle lägga in nu gå inte att lägga in.

 
Om en stund skall Blåzza och jag åka på lydnadskurs. Jag är riktigt orolig för vad som skall hända.
 
Nu skall jag klippa flera tassavtryck och dricka en kopp kaffe.
Ni njuter väl av hösten? Av färgerna och dofterna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0