Sista dagen i september

 Så har september månad snart tagit slut. Det är bara några timmar kvar innan oktober gör sitt intåg.
 
I dag tog jag bilen till stan för jag hade ärenden lite runtom. Vid länsvaccinationer var det lätt att parkera och ingen kö så det gick snabbt att få årets influensavaccinering. Med tanke på Allan och mamma så vaccinerar jag mig varje år.
Sedan skulle jag till banken men där var det inte lätt att parkera så det fick bli parkering på Österplan. Där har det blivit dyrare att parkera, men vad gör man? Motion blev det till banken på Drottninggatan.
På banken löstes lätt mitt problem med Visakortet så nu har veterinären fått betalt för Blåzzas spruta i går.
Jag fick en stund över så jag gick till Storken och tog en kopp kaffe och en smörgås. Det är många år sedan jag var där sist och jag tror bara att det är personalen som är bytt sedan dess. Härlig miljö som lockar till flera besök.
På väg till Samariterhemmet, gick jag in i för att TITTA i Yll och Tyll, garnaffären. Ut därifrån gick jag med två nystan garn som jag tror blir en halsvärmare. Jag föll pladask för färgen och inte kan man väl ha för många schalar?
 
Väl hemma tog jag blod och klöv och åkte till skogs
Det är så otroligt vackert ute och jag njuter av varenda dag. Nu ligger det en klöv i skogen som jag hoppas och tror att Ronja skall hitta i morgon. Jag har  snitslat blått och jag hoppas att jag ser snitslarna i morgon. 
 Nåväl. Jag hoppas så att Ronja skall kunna klara ett öppet spår innan snön kommer så det gäller att öva.
 
I kväll har jag stött på den här skylten. Måntro vi kommer att fixa den till nästa vecka.
I kväll var Ronja inte så arbetsvillig och när vi kom hem från kursen erkände husse att han gett henne mat. Jag brukar spara in på det, eller minska mängden  när vi skall på kurs. Nu var jag i skogen och la spår när husse utfodrade. Olycksfall i arbetet kallas det.
 
Nu sover alla tre och jag skall börja läsa Djurens beteende av Per Jensen som jag har fått låna av Carolina.
Natti, natti
 
 


Kommentarer
Postat av: Inger

Va duktig och flitig du är med kurser och spårläggningar! Och visst är det underbart nu i skog och mark när solen skiner från klarblå himmel! Underbart :-)

2014-09-30 @ 22:36:20
Postat av: Monica

Nu håller vi tummarna för Ronja

2014-10-01 @ 08:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0