Lång dags färd

Efter att ha varit på Olmed för att prova ut nya skoinlägg så åkte jag till Bälinge för att följa med mamma till Akademiska och röntgen. Sjuktransporten kom kl.13. Mamma hade röntgentid kl 14.10. Vi skulle hämta flera efter vägen och skjutsa dit de skulle. Dessutom hade mamma inget läkarintyg på att hon har ont i knä och höfter och måste få sitta fram. Alltså fick hon krypa in i baksätet när nästa passagerare klev in i bilen. Hon hade läkarintyg på att hon måste sitta fram..
Efter den resan undrar jag om taxi har dispens att köra 110 på väg som är skyltad med 80. Vad tror ni?
 
Först tidsbokad röntgen av huvudet sedan drop in röntgen av höften där doktorn misstänker en spricka eftersom mamma har så ont. Efter 2,5 timmar var det mammas tur. Det kändes väldigt länge även om det ju händer en del i ett väntrum. Två poliser som tydligt markerade vem dom vaktade. Han såg helt ofarlig ut den mannen men vad vet man? En liten pojke i säng kopplad till en massa aparater och tre personal med sig. Brutna armar, knäckt revben, onda fötter, magont. Tänk vad man får höra mycket med alla mobilsamtal som förs i väntrummet.
 
Syster på röntgen beställde sjuktransport så att mamma fick sitta i rullstolen som vi lånat på Lundgården.. Det blev rundtur i Uppsala för att lämna av medresenärer
När vi äntligen anlände till Lundgården var mamma alldeles slut och hade så ont, Själv var jag vrålhungrig. Som tur var hade Allan lagat mat som jag bara kunde micra när jag kom hem.
 
Nu sitter Blåzza bredvid mig och skriker för att jag skall ägna mig åt henne. Nessie har intagit sängen. Ronja sover i sin beabädd.
Det har varit en låååång dag. I alla fall känns det så
Några bilder har jag inte tagit. Får göra ett försök i morgon. Nu skall Lilla Blå få sitt behov av kel och gos tillfredställt
Njut kväll i försommartid
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0