Björklingedagen 2015

I dag har det varit Björklingedagen 2015. Jag var nere en snabbis men hann träffa en massa gamla bekannta. SÅ roligt. Jag hann dessutom prata med jägarna om vildsvin och jakt och matning av sådana djur. Vi pratade viltspår och eftersök också, intressant. Att det finns många nya rovdjur i trakten björn och örn t. ex.
Jägaren försäkrade mig att jag inte behöver vara rädd för vildsvinen när jag går i skogen...OM jag inte träffar på någon som är skadad.(Hur kan man vara säker på det?)
Nu är vildsvinen i veteåkrarna och äter
Det har vetet är tröskat nu, så får grisarna hitta andra matställen.
Jag träffade på en man som gav hundar akupunktur, och jag pratade bort en stund med Carolina och Jessica som är hundinstruktörer och snart kör igång med tränging på Valsäters gård. Dessutom ordnar dom intressanta föreläsningar med hundtema under hösten. Kolla in www.hundproffsen.com
 
I går var det barndop hos grannen i Västergår´n. "Skuttunges kyrkas filial"  som de hade monterat för att kunna krypa inomhus vid dåligt väder, hade blåst bort. Inte så långt, men ändå. Kyrka på fall!? Som tur var så var det ett fantastiskt väder och dopet hölls i Äppellunden. Jag är övertygad om att Arne och Elna, det gamla syskonpar som tidigare bodde där, sitter i sin himmel och gläds över att det nu bor unga människor på Västergår´n
Jättegod tårta hade dom och i kväll kom Johan med smakbitar till oss på Danviken. Mums!! Tack Johan och Evelina.
 
Thea har vunnit att få komma till Stockholm och dansa med sin stora idol (enda idol!!) Erik Saade. I em var hon i Stockholm och kvitterade ut sin vinst.. Hon dansade riktigt nära honom och han pratade med henne och så blev det en kram!! Vet inte riktigt hur det gick till men lyckogråt tror jag att jag hört nämnas. Hon var inte ensam men vad gjorde det? Hon kom så nära sin idol som man bara kan. Grattis Thea!!
Lena har varit här för att kolla Blåzzas mage. Hon tyckte att den såg bra ut, däremot tyckte hon att Ronja var för rund (Thea har lärt mig att man inte skall säga tjock för det låter så illa. Tänk, nu är jag inte tjock längre, bara lite rund)
Jag fick en underbar filt med får av Lena. Jag blev så glad men samtidigt skäms jag att få en så fin present bara för att jag har tittat till hennes hus när hon varit på Gotland.
Eftersom jag inte har kommit mig för att ta itu med dataproblemen än så kan jag inte ladda upp bilden på filten. Ni får tänka själva. En grå fleecefilt full med små ulliga får.
 
Nu skall jag strax slå ner rumpan framför tv och titta på en serie som heter Mammon. Ute är det augustikväll med en måne som är nästan full. Så vackert.
Nu är hösten här och det känns alldeles rätt att tända ljus igen.
Njut månljus augustikväll och levande ljus ni också
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0