Kammen växte!!

I bland behöver man få bekräftelse på att man har rätt och idag växte kammen på mig. Jag har hittat ett större antal tabletter av olika sorter när jag gått igenom mammas lådor. Många är små och gula och plötsligt slog det mig att det är B-vitamin som hon fick i Säffle. När jag sedan var hos mamma och syster kom in frågade jag om mamma fortfarande får B-vitaminer. Jag förklarade att jag hittat en massa gula små piller och jag minns dem som att det är B-vitamin. Nej sa syster det är Folsyra som man ger samtidigt med B 12. Jaha sa jag, men Folsyra är ju B-vitamin
Nej Folsyra är ett mineral som förstärker B-vitaminet. Jag vidhöll att när jag läste näringslära var det ett B-vitamin men sedan lämnade vi ämnet.
Det första jag gjorde när jag kom hem var att googla och resultatet är att Folsyra = B6
Nu är kammen på mig lika hög som på en av Sirius innebandykillar! Tror han heter Billy. Han har en härlig tuppkam som man blir så glad av.
 
Lilla mamma har det så bekymmersamt med att en man kommer in i hennes rum. Ofta när hon kommer hem så är alla hennes saker borta och hans möbler finns där och vet ni vad?? Han ligger i hennes säng också. Jag frågade lite försynt om det kanske är så att hon går fel, men se det gör hon inte;: Hon vet minsann var hon bor.!!
Hon trivs och tycker att personalen är så snälla och omtänksamma. Jag sa att det är mycket enklare för mig när hon har det bra för då behöver inte jag ha dåligt samvete. Nej sa hon, jag ligger här och tänker på att jag skall ligga på Skuttunge kyrkogård en gång och jag är så nöjd med det. Då finns ni nära och jag kan blinka åt er när ni kommer och tänder ljus. Och lova mig en sak: Om det blir ändringar och jag inte får ligga där så berätta det inte för mig Då blir jag så ledsen.
 
Visst är det en underbar solros som fåglarna har sått åt mig. Tänk om den kunde stå så hela vintern och lysa.
 
Det slog mig plötsligt, heter inte denna Klematisen Snöflinga??Snow flake är inte det snöflinga?
Ronja heter ju Kråkhults Snöflinga. Det finns sådan här Klematis på flera ställen på Danviken.
 
Dr Westerlund har också börjat blomma
 
Vi har ingen TV bild. Det har visst att göra med att man byter ut delar på TVmasten. I morgon när vi läser UNT läser vi nyheter och bläddrar inte bara förbi och säger att det där sa dom på tv i går,.
 
Vet ni vad som har hänt?? Alldeles nyss skällde Blåzza och ville komma in! Kors i taket!! I kväll är hon värd sin vikt i guld och det innebär att hon är väldigt dyr för hon är väldigt stor och tung.
 
Nu skall jag slå mig ner i soffan med boken av Björn Hellberg och läsa en stund. Tända några ljus och njuta höstkväll
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0