Sybehör

I dag har jag gått igenom mammas byrå med sybehör. Ojoj, jag säger bara det. Undrar hur många sådana diverselådor som mina barn skall behöva ta hand om efter mig. Än så länge lägger jag ingen medicin bland sybehör och smycken och garn och överallt där det går att stoppa in några tabletter (jag tror inte att jag gör det kanske är säkrast att skriva. Kanske mamma inte vet på hur många ställen som hon har lagt sina tabletter)
Nu är den byrån tömd och utburen. Tänk om jag skulle ta en ny låda med något annat i morgon och sortera så att det någon gång tar slut på alla lådor som ligger som ett ok på mina axlar.
 
Det är höst ute nu
Höst =svamp. Vad det här är för sort vet jag inte men den är dekorativ tycker jag
 
Dekorativ tycker jag att den bruna flugsvampen är också.
 
Fårticka, den finns det hur mycket som helst av i år, men nja. Jag väntar på trattisarna
 
Höstplöjd åker ser jag från mitt sovrum
 
Kornet är vackert hela växtsåsongen tycker jag. Nu ångrar jag att jag inte har fotograferat det regelbundet hela sommaren, men det är så dags att komma på det nu.
 
Vi har lite olika saker att utföra längs vägen så för en del går det snabbare än för andra.
 
Jag vill inte ha reklam i brevlådan. Jag har köpt en skylt där det tydligt står och den sitter fastspikad på brevlådan. Ända kommer det
sådant här i vår låda. Kallas inte det reklam??
 
Till slut en bild på Blåzza
Hon ligger ofta och vilar sig, men jösses vad det går över gräsmattan om det kommer någon på vägen som inte skall vara där. Då glömmer hon hur otymplig hon är.
 
 I dag har jag haft besök av bokbussen för första gången i höst. Tänk vilken service. Bibliotikarien ringer att dom strax är framme. Jag tar med mina böcker och går ut till bussen som stannar tvärs över vägen. Fyller min bokkasse med beställda böcker och sådana jag hittar vid besöket.
På vårens sista besök beställde jag två böcker av Kjell Eriksson. Ni minns kanske Kjell som hade Ulva trädgården och som skrev deckare om Uppsala. Nu bor han i Brasilien och deckarna utspelar sig där. Skall bli spännande att läsa. Det kan ju vara så att jag tyckte om deckarna från Uppsala för att jag var så hemtam med miljöerna. Vi får väl se
 
Nu är det kolsvart ute Månen gömmer sig bakom molnen. Var Blåzza gömmer sig får jag se när jag om en stund utrustar mig med ficklampa och går ut och letar. Hon har inget reflexhalsband längre eftersom det var preparerat med fästinggift och även om det står i Fass att det inte är farligt under dräktigheten så har jag tagit av det..
Nej hon kommer när hon har lust och det är inte så säkert att det sammanfaller med min inkallning. Ni läste väl vad jag skrev häromdagen :
Vilket är viktigast en lydig eller en lycklig hund??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0