Nästan vår

Vilken dag vi har haft. Riktigt vårlikt. 
Men dagen började som så ofta med en busstund med Blåzza. Jag gömmer mig under täcket så att hon får gräva fram mig. När hon hittar mig blir hon så lycklig så hon springer gatlopp fram och tillbaka i sängen. I det läget kommer ofta Ronja. Hon kommer upp med framkroppen i sängen och slår med tassarna. Dom är för härliga mina tjejer. Jag hävdar att dom är mina men Allan hävdar bestämt att Blåzza är hans Guldtjej.
Eftersom Blåzza är hans hund så serveras hon leverpastej vid matbordet när vi äter frukost. Vi som aldrig tidigare haft någon hund tiggande vid bordet har fått det på gamla dar. Det kallar inte jag för lycka men det gör Allan och givetvis Blåzza.
Tvätt och städning. Promenad i solsken och vårljus. 
Har fått veta att Elsa har scharlakansfeber. Hopas att vi inte fått med sådana "bacilusker" hem.
Hoppas i alla fall att jag inte släppte av några hos mamma när jag var där igår. Hon är inte så pigg och har säkert inte så stor motståndskraft. Å andra sidan så tar penicillin fort död på "baciluskerna" så det ordnar sig.

Resten av dagen har jag lekt med mina tyger. Så avkopplande det är. Jag får en ide och plockar fram tyg til det projektet. När jag då går igenom mitt förråd av tyg brukar jag hitta tyg som inspirerar till något annat och när jag stänger garderobsdörren brukar det ligga små projekthögar på mitt sybord. SÅ roligt😉
Jag stickar på min kofta också. Den som jag köpte det superdyra garnet till på mässan tidigare i höst. Sticka fungerar bra vid tv. Mycket som skall sys kräver ljus och ibland symaskin.
Kvilta kan jag göra vid tv men just nu har jag inte kommit dit.
Vi har tittat på årskrönikan på tv. Så mycket jag hade glömt av årets händelser. Kan det vara begynnande demens eller försvar för att inte drömma mardrömmar. Det har hänt mycket tråkigt i år. Det ena hemskare än det andra. 
Nej nu stänger vi butiken med en bild och en tillönskan om en god natt.
Tidningsläsning. Båda lika intresserade av innehållet😉Det är som ni förstår den undre bilden. På den övre är MIN Guldtjej (än så länge i alla fall. Risken finns att hon också blir husses)😉På den översta är SMILET. Hon fanns på sjöfartsmuseet när jag var barn. Nu ligger hon konserverad på Naturhistoriska i Göteborg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0