Vad är det för dag idag?? Är det nån särskild dag? Ja det är Matildas födelsedag Hurra! Hurra! Hurra!

Så väl jag minns när Matilda föddes för 15 år sedan. Vi hade konferens på Åkerlänna skola med en "miljötant" som skulle lära oss hur vi skulle bli miljömedvetna. Det jag minns av det är att vi ALLTID skulle ha motorvärmare på bilarna. Sommar som vinter. Oj så bra det skulle vara!!
Mitt under konferensen ringer Allan? och berättar att Henrik och Helena hade fått en flicka, Så roligt. Vårt första barnbarn, så underbart, På kvällen fick vi åka upp till BB och hälsa på henne. Hålla henne i famnen. Snusa babydoft. Så tiden rusar. Idag fyller hon 15 år, och jag som inte blivit äldre, eller?
 
I dag har vi som så ofta gått till Sväng-Greta. Vägen var inte plogad, snön yrde men det var skönt ute ändå. Så kom vi till "taxtantens" Där har Linnea, en fd elev från Åkerlänna flyttat in med pojkvän och hund.. Dom var ute och tränade i "det vita gymet" så vi fick träffa Linnea och byta några ord, Jätteroligt. Hennes pojkvän såg vi på avstånd så honom får vi hälsa på en annan gång. Hunden hejar vi på varje gång vi går förbi, Det är en jakthund, stövare kanske? Han brukar svara när vi pratar med honon från vägen.
Så mycket har jag inte gjort i dag, Sytt lite. Strukit lite. Fyllt i "lite" papper åt mamma. Plockat lite. Gosat lite med tjejerna och gosat lite mera. Ronja älskar när jag lägger mig på golvet och busar med henne.
Vi har poppat också. Då sitter dom på rad alla fyra och väntar på att pop cornen skall svalna så att dom får äta.
 
I går var Allan och jag i mammas gamla lägenhet och packade ihop en del som vi skall köra till henne i morgon(om det går att ta sig fram). Vi körde bort en del skräp. Lämnade tillbaka hjälpmedel och på hemvägen var vi på MAXI och handlade lite mat.
 
Egentligen är vädret bra, för på två ställen är det rea på lapptäckstyger och eftersom jag har mera tyg än jag behöver är det bra att väglaget inte frestar till utflykter. Åker jag till en lapptäckstygsaffär bara för att titta blir det alltid dyrt!! Oavsett om det är rea, för jag hittar alltid bra-att-ha-tyger. Jag försöker intala mig själv att ha ett års köpstopp på tyger. Vi får se hur det går.
 
Det har gått troll i min dator. Jag kan inte skriva på den. Även om jag trycker på tanggenterna så händer inget. Då tänkte jag att kort på Matilda måste Allan ha på sin dator, men det har han inte.
 
 
 
 
Vi skall ha konstutställning i pastoratet i vår igen. Temat är Livets pärlor. Jag har en ide om att göra ökenpärlan, så vad passar väl bättre än en bild på en öken?? Det är en av fem bilder som finns i Allans bildbibliotek.
 
Trevlig kväll önskar jag er alla


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja, idag var det inget vidare på vägarna!

Svar: Nej du och inte är väglaget mycket bättre i dag. Tur att vi har spårdagar att se fram emot
danvikstjejerna.blogg.se

2015-01-31 @ 19:14:23
URL: http://monicavikner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0