Vad är det för dag idag?? Är det nån särskild dag?? Ja det är Wilmas födelsedag! Hurra! Hurra! Hurra!!

 Det svåraste är nästan att få till en överskrift när man bloggar. Börjar man bara skriva så rinner orden liksom iväg av sig själva. Det är därför det kan vara lite rörigt ibland, precis som jag är kanske.
 
Dagen idag började redan i natt. Klockan var halv fem när Nessie absolut skulle gå ut. Det blev snabbkissa för alla tjejerna innan jag dök ner i sängen igen för att sova. Trodde jag. Inte somnade jag. Jag vred mig som en mask för att hitta rätt sovläge och tydligen hittade jag det, för när klockan ringde 1/2 7 så väcktes jag. Snabbt upp, väcka Allan och så över gårdsplanen för att sjunga för Wilma.
Efter skönsång och paketöppning var det frukost och tårta innan grannarna åkte till skola och arbete och jag kunde krypa ner under täcket igen för att njuta av pensionärslivet och en god bok.
 
Telefonkö till Telenor. Tre gånger, för det bröt när jag pratade med dom. Tre gånger bröts samtalet som jag hade med sjuksköterskan på Lundgården också. Det är så dålig täckning här så.....
Jag är bunden 16 månader till och Telenor behöver inte hålla mig med täckning för samtalen. Det står visst med fin text i andra ordalag på kontraktet som jag skrev på.GRRR. Jag träffade på en trevlig kille på kundtjänst som talade om att sanningen var den att jag bor i telefonskugga och han beklagade det men kunde inte göra något åt det.
 
I dag hittade Blåzza med lätthet den med lagerbladsdoft preparerade möbeltassen bakom mitt sybord. Hon hittade dem på nattygsbordet och på skrivbordet också. Vi är så nöjda båda två. Det var frestande att göra flera nosarbeten när det gick så bra, men det är då man skall sluta för stunden så att Blåzza inte blir för trött i huvudet och lägger av. I morgon är det skola igen. Då skall vi visst leta på bilar och väggar ute. Hoppas att det inte ösregnar då.
 
Vad har dagen mera burit i sitt sköte?? Syltkokning, popning, och lite broderi
Du matte! Jag föredrar grisfötterna som ligger på bänken framför pop cornen.
Men lammköttet då??Det köpte du till oss på rea. Försök inte lura oss på det!
Ok då vi äter väl pop corn då!!
Lammköttet som jag köpt billigt pga datumet som stod på påsen var billigare än märgben, så jag köpte en påse, Det försvinner lika snabbt ner i hundarnas magar som "Gud ord i en tokig" Alltså är märgben billigare eftersom de vara mycket längre.
 
En tur till Åkerlänna skolas gymnastiksal har jag också hunnit med. Thea hade fotbollsträning och jag skjutsade. Wilma med föräldrar var på Björkvalsskolan och fick information om skolvalet inför hösten.
Vägen var farbar, men att gå till och från bilen hemma och i Åkerlänna  gjorde vi på egen risk. Det var så halt. Det bästa vore nog om det kom ett riktigt ösregn så att isen smälter bort. Sedan får det gärna komma ny snö och den kan ligga över februarilovet innan den försvinner för i vår. Det är så jag tycker, men det finns väl inget som människor har så mycket synpunkter på som vädret?? Hundarna bryr sig inte. Regn eller snö. Sol eller uppehåll kvittar dom lika.
Dom var som dränkta katter när dom varit ute på förmiddagen i dag. Då fick dom vara i hallen för att torka till. Nessie gnider huvudet mot väggen och hon är starkt misstänkt för att med sitt blöta huvud ha tagit bort en stor bit tapet där ute. Eftersom hon är husses guldtjej så gör det inget. Matte har köpt urdålig kvalitet på tapet, det är det som är felet.
 
Nej hör ni. Jag undrar vem som är mördaren i Mord i blått av Jan Håkanssson. Han skriver så snälla deckare
men det är ju spännande vem som mördat. Kanske jag får veta innan jag somnar om jag kryper ner till läshunden tillsammans med boken
Vet ni som inte har borderterrier hur lång en sådan är från nosspets till klorna på baktassarna när hon riktigt sträcker ut sig i sängen?? Nästan 90 cm.
Jag är 169 cm. Då kan ni själva tänka er hur lång bit som hon värmer upp på mig när hon ligger kroppsnära.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0