SOL!!

En sån härlig dag vi har haft idag. Sol hela dagen.
Efter morgonpromenaden åkte vi in till Herrhagen och levererade kvarglömda saker. Sedan handlade vi lite mat innan vi åkte hem och målade. Vi har en låda som det varit div prylar i i hallen hos Otto och Annica. Den blir nu dynlåda är det tänkt.
Ursprungsfärg
 
Oljad, grundmålad och målad en gång. Jag tror det här blit jättebra. Kommer att matscha de nymålade väggarna precis. En hel del jobb är ju kvar för den skall målas flera gånger och oljas invändigt. Ett roligt projekt. Sedan skall jag måla byrån som står i badrummet och den skall få nya knoppar i lådorna Hoppas jag kan hitta några roliga sådana när vi är i Småland.
 
Den lilla loppan äter inte. Möjligen lite av det hemkokta slaktavfallet. Däremot satte jag ner en skål med sallad på diverse grönsaker. Det var tänkt till Smilla som är allätare, men det slank ner i Blåzzas mage med en hiskelig hastighet
Här står hon på en av utsiktsstenarna och håller koll på vilka som går på vägen. Bilden är inte tagen idag utan en dag när det regnat.
 
 
En ovårdad men glad hund. Hög tid att trimma åtminstone lite på huvudet och i öronen. 
 
I dag har jag ringt till vår veterinär. Han har semester till den 10 augusti. Nessie har våtexem igen. Denna gången på svansen. Jag har tvättat med Alsolsprit  och klippt rent. Det var inte för hotspoten jag ringde veterinären. Nej hon opererades i ett öga för x antal månader sedan. Veterinären brände bort en ynk på nederkanten på ögonlocket. Nu är den tillbaka, fast större och hon är irriterad i sitt öga. Det rinner och kliar och beter sig. Hon är påtagligt irriterad
Nu drar det ihop sig till nyheter och kvällskaffe. Njut av den fina sommarkvällen Smhi har lovat att hela helgen skall bli lika dan Härligt!!!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0