Träff i Tärnsjö

I går åkte matte och jag till Tärnsjö. Vi hade noseworkträning hemma hos Kicki. Det var flera kurskompisar och ett par nya som var där och tränade. Jag tycker det är lite svårt när det blir lite högt. Jag är minst i skolan och jag får sträcka väldigt på mig för att nå upp och när dom andra bara kan stå vanligt på sina tassar för att markera doften.
Vi letade på många konstiga ställen Jag har letat i vedhögar och på traktorn och i garaget och i ladan här hemma  men det doftade  inte alls likadant hos Kicki som hos mig. Hennes traktor var mycket större än husses och hennes kärra luktade inte alls som våran.
Den lilla vita möbeltassen ser ni den?? Den var superlätt att hitta!!
Jag önskar att jag kunde skicka med lite dofter så ni fick känna hur spännande det är. På fordonssök får vi INTE klättra på fordonet för då kan det bli repor i lacken och dyrt för våra tvåbeningar. Men på hjulen på traktorer går det bra att sätta tassarna.
Matte tog en massa bilder på blommor och på en stor stor mygga men ni som följer våran blogg vet hur det är med matte och teknik.
Matte har mailat till en "gubbe" för att berätta att jag vill gå anlagstest (Så är det inte alls!! Det är matte som vill att jag skall gå ett sådant där spår i skogen och leta reda på en klöv igen) Hur som helst så kommer inte mailen fram så nu har dom börjat smsa i stället. Det är matte ganska duktig på. Däremot skulle hon sätta in pengar till honom och då skrev hon inte mitt kennelnamn och inte mitt regnr. Bara sitt namn och Blåzza. Göta Petter som hon beter sig. Ni fattar säkert att vi inte har det så lätt med henne, vi får skämmas nästan hela tiden.
Jag skall leta klöv i Kickis skog säger matte och den är stor kan ni tro. Det är allt tur för matte att hon har mig med sig när vi skall ut i den stora skogen. Matte klarar lätt av att komma bort sig i "vår" lilla skog fast hon har gått i den i mer än 40 år. Det är bara för att dom har fällt en massa träd säger matte. Så dumt!! Då är det väl lättare att hitta.
 
Nu skall ni få höra mer som matte inte fixade. Till Kicki var det 5 mil. Därifrån och hem var det drygt 6 mil!! Tur att husse hade tankat bilen när han var i stan. Flera kommentarer behövs väl inte??
 
Som tur var hittade matte infarten till Lena och hennes småskägg när vi var nästan hemma( hon har fyra borderterrier som hennes pappa kallat för småskäggen. Förut har Lena haft stora skägg också Jag träffade aldrig hennes stora skägg  ) Vi stannade där och jag fick leka med Zigge. Det är så roligt att leka med honom. Vi sprang och jagade varandra fram och tillbaka ända tills våra mattar sa att vi var trötta och skulle vila.. Vi som hade så roligt!! Vi är faktiskt bästisar
Lenas tjejer tycker inte lika mycket om mig som Zigge gör så dom koppelpromenerar vi bara tillsammans med. Jag försöker uppfostra dom, särskilt Myrra, och det tål hon inte.
 
I natt sov jag väldigt gott och matte fick sovmorgon ända till klockan sju. Sedan har vi städat i garaget sådant som har stått där sedan Otto köpte huset. Det är jätte länge sedan, men nu har vi städat bort våra saker och husse skall köra till Insamling och till sopstationen.
 
Nu kan inte matte hjälpa mig att skriva längre. Det är en gubbe på tv som hon måste lyssna på. Det är från Visby där lenas föräldrar bor. Tänk om vi får se dom på tv.
 
Ha en fortsatt trevlig kväll
Pussar från Blåzza
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0