Snuva

I dag slog snuvan till. Den dök upp när jag kom hem efter auktionen. Alldeles ovälkommen är den. Det är ju nu det är påskvecka och jag skall göra allt det som legat på is den senaste tiden. På torsdag drar vi mot Blåkulla och före dess är det en del måsten.
Nu tar vi det i ordning
 I går var jag och rastade Ebba
Det var henne jag blev så förälskad i en gång. Hon kände på sig vem som ville bli pussad och tröstad och gosad med. Hon är helt charmerande och anledningen till att jag fick upp ögonen för borderterrier. Man kan nästan säga att det är hennes förtjänst att  Blåzza finns hos oss
 
Ord behövs inte, eller hur?
Några bilder från gårdagens info i Skuttunge kyrka
Vi hoppas att det är återinvigning första advent.
Ett litet smakprov på en del av allt som fanns att köpa på auktionen. Vi hade bytt tid från fredag kväll till lördag middag. Det var inte så mycket folk som vi hade hoppats skulle komma men de som var där var köpglada och det blev ett väldigt bra resultat.
I veckan som kommer skall vi åka en tur till Uppsala för att köpa födelsedagspresent till Erik. Han fyller 11 år den 22 april och det är ju praktiskt att ta med presenten ner i stället för att skicka den. Han önskar sig en frittös. Han har börjat laga mat efter att förut ha bakat en massa härliga bakverk. 
Jag skall lämna nycklarna till mammas lägenhet. Det skall bli så skönt. Tror att jag skall bjuda Allan på golunch på stan för att fira att det är klart. Sedan är det "bara" allt som finns här för sortering. Det som jag bara inte orkade och hann ta itu med i lägenheten. Sådant som krävde lite mera funderingar, som var svårare att avyttra. Det finns i lusthuset och jag har lovat Otto att det skall vara borta före påsk. Det är ett löfte som jag nog måste bryta för jag lär varken hinna eller orka.
Blåkulla ligger utanför Kungälv så vi åker mot Blåkulla efter Allans läkarbesök på torsdag Vi får se om vi åker ända fram. Det kanske är för trångt i luften.
Nu skall jag försöka locka in läshunden och lägga mig och läsa tills Jon Blund anländer. Det blir ju en timme mindre sömn i natt. Månntro Nessie vet det eller om hon väcker oss klockan halv fem för att få mat. Eller hur blir det?? Tror inte jag funderar mera på det. I morgon är det sommar, eller i alla fall sommartid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0