Ta inte ut glädjen i förskott

I går berättade syster på Lundgården att det fanns ett demensboende en trappa ner och att ett ledigt rum väntade på mamma. Det var bara för boende...att skriva papper så kunde mamma flytta in. Så skönt det kändes!!
I dag åkte jag till apoteket för att köpa medicin till mamma. Boendet kunde inte skaffa före 4 juni. Mamma har så ont och var i stort behov av medicinen. I dag startade jag dagen med att åka till Uppsala för att köpa ut tabletterna.
När jag lämnade burken sa syster, som idag var den ordinarie, att det fanns inget rum som väntade på mamma. Hon måste köa. Har hon tur vill ingen annan ha rummet på Lundgården......
 
För övrigt har jag städat lite. Tvättat lite. Bakat limpor. Putsat lite på Blåzza. Köpt Ulvagubbar och njutit av sommarsmaken
Nu är det paus i Let´s dance. Jag har inte följt programmet förut men i kväll har det blivit så och nu måste jag ju se resultatet. Jag tycker inte om TV4 för alla dessa pauser som kommer titt som tätt.
Undrar om det blir frost i natt. Kanske för säkerhets skull skall ta in mina Lisor
 
Tack för titten! Kanske ses vi i morgon igen.
Trevlig helg önskar jag er alla. Sol och värme önskar jag oss alla, även om SMHI spått regn.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0