Utställning

Utställning är något man måste genomlida. I alla fall måste jag göra det. Dom andra i flocken slipper. Jag har en kennelmatte som bestämmer lite över mig, därför skall jag ställas ut ibland. De andra bestämmer husse och matte över så dom slipper.
Monica hämtade mig i morse och jag fick åka i CG:s fina bil till utställningen. Där var det en massa hundar. Massor av borderterrier (fast ingen lika go som jag sa matte). Vi väntade och väntade och.....
Äntligen fick jag gå in i ringen och visa upp mig för en domare.
Domaren tyckte att jag var väldigt fin. Exellent står det på mitt papper, och det betyder bra säger matte.
När jag kom ur ringen tog matte, Wilma och Matilda hand om mig. Då gick vi och hälsade på våra airedalekompisar som var i en annan ring
Visst är hon fin?!
ÄNTLIGEN gick vi och köpte hamburgare. Jag som fått pyttelite mat på morgonen för att inte kräkas i bilen, var jättehungrig!
När vi smaskat i oss hamburgarna sa vi hej då till våra kompisar och åkte hemåt. Vi åkte och visade Matilda var hennes mormor hade bott i Storvreta och så tittade vi efter skolan i Vattholma där matte hade arbetat.
Sedan kom regnet. Det vräker ner.
Det blev pusskalas när jag kom hem. Ronja och jag hade längtat så mycket efter varandra.
Det är så mysigt att ligga framför brasan när regnet vräker ner utanför fönstrena (varför säger man så?? Det vräker ju ner utanför hela huset, inte bara utanför fönstrena)
Puss på er allesammans/ Blåzza
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0