Första advent

Så var den då här. Söndagen då allt blir ljusare. Ljusslingor och ljusstakar i och utanför de flesta hus. Så härligt
Jag har inte hunnit (läs:tagit mig tid) att göra en krans att sätta på dörren men jag hinner. Någon stjärna med mossa sitter inte heller på väggen utanför köksfönstret men jag har material hemma.
I dag har Henrik o Otto med familjer varit här. Så mycket skratt runt matbordet var det länge sedan vi hade. Så många barndomsminnen som dök upp. Så förundrade flickorna var över vad deras pappor hittade på när de var små.

Hästarna i byn fick besök och blev rastade. Blåzza fick följa med till skogen och hämta material till pynt. Det ösregnade så det var skönt att ha ansvar för maten. När Henke är här har jag god hjälp. Måste ha lärt honom en del innan han flyttade hemifrån.

Första adventsljuset är tänt och pepparkakorna är provsmakade. Den mesta degen är kvar men några plåtar till dagens fika hann jag baka ut i morse.
Om en liten stund är det deckare på tv4. Som pensionär kan jag sitta uppe och titta trots att det slutar sent. Jag behöver inte ha klockan på ringning i morgon bitti utan kan sova tills Ronja kommer och pussar god morgon. Ronja som nu har lärt sig att det är ganska skönt att ligga på kökssoffan. Undrar vem som lärde henne att gå upp där. Det var inte jag men det hände under gårdagskvällens kortspel och idag behöver hon ingen hjälp att komma upp☺.  Nu sover tjejerna trötta efter alla övningar som framförallt Emma gör med dem pop corn som belöning är toppen. 
Med lite tur skall jag få med två bilder och dessutom länka till facebook.
Trevlig kväll och adventstid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0