Nu är det snart klart för att fira advent

Det drar ihop sig. Alla adventsljusstakarna är på plats och det är timer på alla. Staffanshästen är laddad med ljus. Hushållsrullehållaren toppas av sin tomte och en vacker julgrupp pryder köksbordet. Den vann Annica förra veckan och placerade den hos mig eftersom jag är hemma mer och kan njuta av den. 
Pepparkaksdegen är klar att baka ut. Saffran finns hemma. Kanske blir bak och städdag i morgon.

I dag har vi varit i stan och uträttat ärenden. På vägen dit åkte vi vägen om mamma med förlängningsladden till ljusstaken. Då fungerade inte ljusstaken så nu är den hemma för service. Konstigt jag kollade att den lyste innan jag åkte till Bälinge men på vägen dit har det hänt något. En resa till till mamma och hon blir glad över besök och över att vi pysslar om henne.
Efter inköp på Gränby åkte vi till det nya City Gross. Vi har varit där en gång förut så vi fick med posten en rabattkupong på 10%. Ja Allan är Smålänning och måste ju utnyttja den rabatten😉. Dessutom hade dom billigt godis. Milda makter vilken godisråtta han är.
Nåväl, jag har inte lärt mig tycka om det gamla citygross men tvingas dit inland eftersom hönsfoder och havre är billigare där än på lantmännen. Jag kan inte påstå att det nya City Gross tilltalar mig mer och dom har inte ens havre. Jag kan visaerligen scanna där men det blir inte ofta. Det tar alldeles för lång tid att hitta vad man skall ha. Gula ärtor var nästan omöjliga att hitta för att ta ett exempel. 

Efter besöket där gjorde vi något som jag inte tror hänt förut. Vi åt hamburgare på Max. Det har hänt på semester och med barnbarnen men aldrig vi två själva. Inte vad jag minns i alla fall. Någon enstaka gång äter vi lunch på Gränby men inte heller dom blir rika på oss.

I kväll har jag varit på syföreningsauktion i Viksta. Jag har många år hört hur mycket pengar dom får in på sin auktion
Mycket mera än vi i Skuttunge får ihop. Nu tror jag att jag vet varför. Köpstarka karlar!! Göta Petter. Jag säger bara det. Inte heller där kommer jag att bli stamkund.

Nu sitter jag själv vid köksbordet och lyssnar på en mus som knaprar i väggen. Jag tror att jag skall värma mig lite glögg, tända ett ljus och lösa lite korsord innan jag kryper ner hos Blåzza.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0