Ny teknik

Nu gör vi ett litet försök med den nya tekniken. Otto har varit här och kopplat upp mig med mobilen. Eftersom jag inte litar på teknik så blir det lite kort idag.
Ja, det finns inte så mycket att skriva om heller för den delen.
Jag har några dagar och nätter haft så ont i min ena höft. I dag fick tjejerna en kort promenad för att det gjorde så ont,
Väl hemma laddade jag för att åka till Quiltakademin i Fjuckby som hade lite julmysigt. Förutom att det är många tanter som kommer och fikar och pratar så finns det tyger med extrapris på. Eftersom jag precis städat i mina tyger så visste jag när jag åkte dit, att några tyger skulle jag inte köpa. Bara titta, fika och prata. Miljön är bara så underbar, så man måste unna sig att åka dit när det ges tillfälle.
Saffranskakan var gudomlig. Mycket ventilerades runt fikabordet och
JAG ÅKTE DÄRIFRÅN MED EN PÅSE TYG!!.
Det måste vara något fel på mig!!
 
På vägen hem lyssnade jag på radion. Nu skall man med datorns kontaktnär få hjälp med att klara av att hålla nyårslöftena. Det skulle vara roligt att testa, men vad skall jag lova?
Det skall vara viktigt att klara och realistiskt att klara och det skall vara ett tydligt mål och tidsgräns.
Kanske skulle jag testa att inte köpa en enda liten tygbit under 2017. Det skulle vara så bra nyårslöfte, men är det realistiskt??
 
Som avslutning bilder från ett gammalt album på datorn
 
 . Överst Henrik och min brorson Robert
 I mitten Johan och nederst Otto. Det är några år sedan. Semester på Västkusten
Min bror Anders med sin första fru Eva och deras Robert. Eva som funnits i mitt liv så länge att hon har blivit som en lillasyster. Vi träffas inte ofta fysiskt, men det finns ju telefon tack och lov.
 
Känner ni doften av salthavet??
 
Nu skall jag bara se om jag kan publicera det här också
Njut en av de sista kvällarna i december 2016, ja en av de sista kvällarna  2016
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0