Pysseldag

I dag har det varit lite svalare och jag måste erkänna att jag har uppskattat det. Jag har pysslat om mina orkideer som knappt fått vatten i sommar. Dom som jag inte är fastbundna har jag ställt i en bunke med vatten med orkidenäring. De som är fastbundna har jag fått hälla vatten i krukan. Jag har flyttat om dom lite också. Det var som en skog så man såg inte blommorna. Då hade jag ändå klippt bort två grenar och haft med till Säffle, en till Majken och en till pappa
Man kan ju inte med bästa vilja säga att växterna är vackra med alla sina luftrötter men blommorna är underbara och varje gång som jag tänker kasta en orkide så nog är det knoppar på dom. Sannerligen tacksamma blommor
 
En gul en, med lite fräknar
 
 
En lila
 
En som blommar och en med massor av knoppar.
Jag läste att det var extrapris på orkideer någonstans, men jag har inte plats för flera. 
 
Jag har kokat en sats sylt på röda vinbär. Jag har putsat lite fönster. Jag har kört ett par maskiner tvätt. Jag har inte trimmat något på Blåzza.
Dofter kan gömma sig i vilka behållare som helst
 
Störtskuren som kom innehöll TRE mm regn. Det var inte mycket att hurra för.
Nu skall jag se vad som hänt ute i världen.
Ha det bra!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0