PÅSK

I går försökte jag trimma lite på Blåzza men det stora gipset jag har, nu gör det nästan omöjligt. Vänster hand är obrukbar. Jag kan inte böja tummen för gipset går upp till leden.
Nåväl jag har sett andra otrimmade terrier på nätet så hon är inte ensam ( vi har två till här, modell större men dom skall klippas om en månad)
 
Matilda har sovit över här för hon är hästvakt hos"Yngves" . Tänk er vilken lycka att en hel vecka få ansvara för två hästar. Få rida och fläta och mysa och kratsa och borsta och allt annat man behöver/kan/får göra med två gosiga islandshästar.
Jag var med och promenerade lite i går och jag höll Trittla när Matilda skulle släppa in Re...ihagen och vet ni vad?? Jag blev inte rädd när Trittla gjorde ett kast så jag fick hålla hårt för att inte tappa taget. Undrar om jag någonsin kommer att våga sitta på ryggen på en häst. Det skulle ju vara fantastiskt om jag vågar det.
I natt var Blåzza ute igen. Det är inte det roligaste jag vet när hon absolut skall ut på natten. Det är väl något ljud som hon hör. I natt var det säkert en massa påskkärringar som flög över huset och som hon måste skälla på. Ja sedan känner ni till vad som händer.
 
I dag har hundarna fått åka med till Björklinge. Blåzza låg så lugnt och sov när bilen rullade. Jag minns när hon var ny här och kräktes nästan genast hon kom in i bilen. Eftersom de andra älskar att åka bil kändes det extra jobbigt, men nu känns det jätteroligt att alla tre kan åka med och ha utbyte av det.
 
En skogspromenad blev det sedan.  Det är så mycket gris i skogen så fy 17on. Uppbökat överallt.
 
När det luktar gris sätter inte Blåzza nosen i backen. Nej då tar hon doften i vinden och sätter näsan i vädret. Hon ser så mallig ut. Rädd för lukten är ingen av dom. Vi gick över matplatsen och det var färskt uppbökat, men ingen av tjejerna blev rädd och det känns bra.
 
Var smakar vattnet godare än i en pöl i skogen?? T.o.m Nessie satte tassen i vattnet för att komma åt att dricka
 
Nu önskar vi er alla en riktigt skön påskhelg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0