ÄNTLIGEN

kan jag sticka. Så härligt! Så roligt! Sedan jag släpptes lös från gipset har jag stickat, men bara lite, lite för det har gjort så ont i handen, men idag!! Först var jag i Uppsala och träffade mina goa kompisar som träffas varje måndag för att , från början sy kviltar. Numera är det flera sorters handarbete på agendan. Jag har bara varit inne och fikat en gång under min tid med gips.  I dag tog jag med stickning och stickade flera varv. tv. Många härliga samtal hade vi också. Så underbart att vara på banan igen Som jag har saknat dessa möten.
Vid tv har jag fortsatt att sticka. Koftan kommer att bli så snygg och så go och varm när höstvindarna börjar vina runt knutarna. Tänk att få åka till Knapplådan och välja knappar. Så mycket människor som inte syr och stickar går miste om. Bara en sådan enkel sak som att åka till en knappaffär. Att njuta knappar av olika storlekar och färger och former och material. Är inte det vardagslycka??
 
För första gången i mitt liv har jag beställt buffè. Undrar om det är åldern som spökar. För egentligen, HUR svårt kan det vara att köpa kallskuret och lägga upp och garnera.. Jag tog beslutet i morse, ringde och beställde. Nu 14 timmar senare nästan skäms jag över min lathet. Observara, bara NÄSTAN skäms.
 
Jag har minglat på Gränby Centrum också. Varför flyttar affärerna runt så man inte hittar dom? Jaja det finns ju av de flesta affärerna flera med liknande sortiment så jag fick uträttat vad jag skulle. Kundvagnen var full när jag körde till bilen för att lasta in.
Sedan tog jag en tur i nya ÖB. En liten kasse fick jag ihop där också. Där är det verkligen blandat sortiment. Nu vet jag hur den affären ser ut: Billiga läderhalsband som var riktigt snygga men bara i storlekar för stora, respektive för små. Mina tjejer är inte helt utan koppel, selar, halsband och linor. men därmed inte sagt att jag är färdighandlad på sådana varor.
 
Väl hemma igen så har jag ätit matrester från igår. (Varför smakar maten nästan alltid godast dagen efter?)
Jag har skållat rågmjöl som står och gottar sig till i morgon när jag skall stoppa fler ingredienser i bunken. Sedan skall den jäsa och knådas. En sån känsla det är att knåda en rågdeg. Det är verkligen fysiskt. Bulldeg skall inte knådas, bara arbetas lite lätt, men rågbröd. Måtte natten gå fort. Det är snart fyra!! månader sedan sist.
En liten deg med barnvänliga kakor skall jag också fixa i morgon. Det är också länge sedan sist.
 
För en liten stund sedan var jag ute och hämtade in en Liten Blå en. Hon försökte tala om för grannens katt att den skulle gå hem och inte sitta utanför vårat staket och retas. Måste erkänna att jag oroar mig för den dagen när Blåzza studsar över staketet. Men det var inte det som jag skulle berätta. Det börjar väl nästan bli lite tjatigt att läsa om hur jag går ut och hämtar fröken Blå?? Nej vad jag skulle berätta var att det är en gång i gräsmattan från dörren till Blåzzas utsiktsplats. Gräset är utslitet och det ser ut som en viltstig.
  Här sover en tjej
Här sover en
 
och här sover en
 
En vacker solros pryder köksbordet
Med den bilden slutar jag dagens blogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0