Läslov

I morgon drar jag åt sydväst. Jag tar tåget och så bussen och så möter Erik mig och så går vi till dagis och hämtar Elsa. Johan skulle köpa musslor och räkor "Vi är sugna på det nu när du kommer farmor" sa Elsa på telefon för en liten stund sedan. Så mysigt det skall bli. Vad jag längtar.
Lördagen är ett oskrivet blad men på söndag skall vi gå på Mulle. Så många år sedan det var Mulleskola i våran skog. Så roligt vi hade. Undrar om dagens Mullebarn leker samma lekar som jag gjorde med mina Mullebarn. Spännande. Jag får försöka tänka till vad vi lekte och så kanske jag kan lära ut en ny lek. Knack, knack är Mulle hemma måste dom väl leka och Var är alla mina harungar??
 
Hjälp. Jag har ju läxa. Jag skall medföra en burk hönsskit. Det måste jag gå ut och hämta. Undrar vad man använder det till i Mulleskogen. det använde aldrig vi, det vet jag i alla fall och inte kan jag minnas att det stod som tips i någon av böckerna heller, varken de som var för Mulleskolan eller för lekis.
 
På måndag åker Erik, Johan och jag till Berlin. Efter mellanlandning i Göteborg kommer jag hem nästa fredag.
Jag tänkte ta lite paus i både facebook och bloggande när jag är borta. Det är i alla fall min plan.
 
Jag önskar er en fin höstvecka. Skolan har LÄSLOV. Jag hoppas att det blir uteväder för jag tror att alla som sitter instängda på dagarna behöver ut i luften. Hundpromenera är en bra sysselsättning. Kanske finns det svamp i skogen efter regnet. Om inte så finns det mossa och ris att hämta inför både helgen som kommer och advent som inte är så långt borta.
Hemska tanke, om två månader är julen över och vi är trötta på tomtarna, eller det kanske vi inte är
 
Oavsett så kopplar jag ner nu. Skall titta på nyheterna. Packa det sista. Gosa med tjejerna. Hoppas att både Nessie och Blåzza vill ligga hos mig i natt så att jag riktigt får ostkroka till det.
 
Önskar er alla en riktigt skön läsvecka med mycke utevistelse
Om ett halvår finns dom i gräsmattan i massor
Men först vill vi ha en massa snö
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Ha det gott nu Kristina! Kram

Svar: Tack det skall jag ha . Nu väntar jag på bussen i Göteborg. Här blåser friska vindar. Kram
danvikstjejerna.blogg.se

2016-10-27 @ 21:52:52
URL: http://www.bombax.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0