Nosework

Blodflaskan står i kylskåpet. Det verkar inte som om det skulle bli något spår.
Idag har en kompis och jag strukit, skurit och sytt ihop tyger som skall bli en jullöpare på lotteriet som Danmarks kyrkliga syförening skall ha till advent.. Ulla har stickat en härlig tomte som dom också skall få. Tänk att det snart är dags att planera advent. Visst är det mysigt?? Men först är det spöken som skall luftas. Nåväl, det är en månad dit
 
  I eftermiddag har Ronja och jag varit på noseworkinspiration vid Ulva. Så trevligt att träffa andra noseworkare, kända och okända. Ronja träffade en spårkompis. Det blir mycket erfarenhetsbyte när ett gång mattar träffas. Hundarna hade det stundtals jobbigt för det blåste rätt kraftigt. Miljön var ny, liksom de flesta hunkompisarna.. Ronja behöver mycket träning, men det känns bra att träna på nya platser och med ny fröken
(för henne).
Nåväl: Övning ger färdighet sägs det så vi jobbar på.
 
Till helgen kommer min brorsdotter med familj för att hämta sina möbler efter mamma. Det är roligt att ha kontakt med Marie och hennes familj. Den här gången blir det bara snabbvisit, men till sommaren kanske dom hinner stanna lite längre.
 
 Den Lilla Blå skall snart hämtas in. Nessie är också ute och njuter höstmörker och värme. Det känns så mjukt ute.
 
 Ett under har skett!!
Jag gick ut i mörkret för att hämta Blåzza men också för att titta efter det utlovade norrskenet. När jag stod där ute och tittade upp mot himlen upplevde jag hur en skugga smet förbi mina fötter och in. Blåzza sprang in alldeles själv.
Något norrsken såg jag inte och nu har jag stämt träff med Jon Blund om en liten stund så jag hoppas på andra tillfällen
Nu till nostalgilådan för jag har inte tagit ett endaste foto idag
 
2011. Två som träffat Jon Blund(Nessie och Wilma)
 
2012 Ronja har fått ny sele. Kanske inte så konstigt att den börjar bli sliten. Daglig användning i fyra år sliter. Kanske dags för en ny??
 
Blåzza får springa "lös" i lina i Åkerlänna spåret  2014
Undrar om det var det här spåret som vi testade
 
2011 Måste du stå så högt upp??
 
2011 Så små dom var. Och så var dom bara fem. Världens goaste barnbarn. Det är lycka både vardag och helg
 
Nu knyter jag ihop säcken för i kväll
God Natt och Sov gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0