Vårvindar friska

Ja friska vårvindar har det varit i dag. Det är nästan så att jag önskar att jag hade en pensionärskuvös utanför köket. Dock blir det ingen sådan, för jag vill inte att det skall bli mörkare i köket och så vill jag ha utsikten kvar. Det gäller att stå ut med blåsten.
 
Harvey hade lite svårt att komma till ro igår kväll. Ljudet av musen under diskbänken var störande. Dessutom ville han helst ha koll på var lektanten och mamma var någonstans. Så småningom kom han till ro efter att ha bäddat en stund.
Vid femsnåret var jag uppe på toa och då anslöt Blåzza som inte alls ville leka utan fortsätta sova. Så småningom somnade vi alla tre och sov två timmar till. En vovve på varje sida, Jättemysigt!!
 
Nyvaken
 
Kom och lek då!!
 
Ut och kissa och leka tafatt en stund i blåsten och solen. Frukosten fastnade inte i halsen, men lite lite tyckte nog Harvey, trots att han fick den ranson som står på säcken.
Så småningom var det dags för morgonpromenad och att få sele på sig gillar Harvey inte alls. Nu är jag både större och starkare så jag vann men de första 100 metrarna kanade han på sidan, antagligen för att bli av med selen. Sedan upptäckte han att det var fullt med nya dofter att utforska och då glömde han att han hade sele på sig.
 
När vi kom hem väntade att sms att Malda och Linus ville komma ut. Jag blev så glad och det dröjde inte så länge innan dom var på plats. Efter lite fika tog ungdomarna med sig hundarna på promenad. Då slapp Harvey selen och fick testa Smillas halvstryp. Det fungerade visst inte så bra. Han drar jättemycket sa Linus när dom kom hem. Han är snabb också. Jag hann nästan inte med när jag sprang på åkern med honom (var inte oroliga. Han var kopplad (Harvey alltså))
 
Vad är det som doftar??
Barndomens skog. Det var här Harvey och hans syskon upplevde skog för första gången. Det doftar gott nu också
 
Att borra ner sig och få massor av dofter i pälsen, men också en massa löv och pinnar det älskar Ronja
 
Skönt att vila när man varit ute så mycket tycker mor och son.
 
Jag gläds åt att Harvey håller mig sällskap. När jag sitter vid symaskinen så ligger han på sängen bredvid. Tittar jag på tv ligger han i soffan, nära, nära.
Är jag i köket och lagar mat, då finns han där. Så mysigt
 
När Smilla för en stund sedan gick hem till sig satte jag ner en skål pop corn. Tjejerna älskar det, men det var inte något som föll den unge mannen på läppen. Får se om han lär sig under veckan. Smilla älskar också pop corn  men hon äter allergifoder och ingenting annat. Det är jobbigt vill jag lova, även om det verkar som det fodret är väldigt gott. Jag tar några små pellets och använder till godis och det är så populärt.
 
Efter ännu mera lek och bus har några blivit trötta och slumrar lite innan det blir tv-time
 
Jag läste om Anders Bagge i någon tidning. Han har tre hundar och stor tomt. Om man har tre eller sju hundar spelar ingen roll sa han. Något att fundera över .....?
Nu väntar tv-time och så hopppas vi på mindre blåst i morgon även om jag inte planerar någon stadsresa för att kolla forsränning eller mösspåtagning.
 
Slut för i dag!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0