Hemma igen

Hemma igen efter härliga dagar på kviltkollo i Östra Ämtevik

Vi fick låna ett alldeles underbart hus att bo i. Vi fick låna församlingshemmet att hålla på med våra tygprojekt.
Vi guidades av en härlig man som pratade precis som min farbror Harry. Guiden hette Göran och han berättade om församlingshemmets historia, om kyrkan och om kyrkogården.
Mårbacka var stängt för säsongen, men parken var öppen för inspiration.
En Ockarinamakare fick besök och jag säger bara: vilket hantverk😍.
I Sunne fikade vi och kände oss kanske lite betittade, utbölingar med konstigt språk, när vi besökte samhällets fik.
Pratet var rikligt. Skratten var många. Maten var både god och riklig.
Utsikten från huset var underbar. Åt ena hållet en vik av Fryken och en massa ungdjur. Åt andra hållet en blomsteräng där bl.a vallmon lyste röd.
En underbar liten taxvalp hittade på hyss som fick oss att skratta och nästan bli tårögda i Sunne där han försökte hålla ihop sin flock när vi gick åt olika håll. Som han grät när vi delade på oss.
På hemresan i dag stannade vi och tittade på Lars Lerins utställning och åt lunch innan vi åkte hem till Uppsala.
Tavlorna var mer fantastiska än jag kunnat föreställa mig. Jag fick en ide till vår konstutställning i kyrkan i vår. 
Hemma mottogs jag av två tjejer som försökte slå knut på sig själva av lycka. 
Tittade in hos grannen och lärde Wilma om Laga Skifte. Dessvärre kunde jag inte hjälpa henne med den svenska gramatiken. Mina kunskaper i det ämnet ligger för djupt begravda 😭

Nu avslutar jag utan bilder. Måste gå på kurs snart 😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0