PolisanmĂ€ld😉

I dag har vÄr Lilla BlÄ blivit polisanmÀld.......som försvunnen.

Vi slÀppte henne i stora trÀdgÄrden dÀr Allan tÀppt till tvÄ hÄl. Plötsligt var hon pÄ vÀgen men kom snabbt tillbaka med viftande svans nÀr jag ropade.
Allan gjorde en ny insats medan jag gick in i tron att husde hade koll.
Plötsligt insÄg vi att det hade han inte och borta var vÄr LillaLoppa. Jag kollade hos grannarna. Tog en tur bortÄt vÀgen Tillbaka till Bernströms vÄr nÀrmadte granne. Dom med katten.
Allan tog över patrulerandet. Jag ringde kennelhusse för att frÄga hur lÀnge man skall vÀnta innan man ringer polisen. Cg svarafe inte.
En ny tur runt i bygden. InsÄg att en liten hund pÄ rymmen Àr mycket svÄrare att se Àn en stor
Plockar fram hennes papper och ringer 11414. Telefonkö........
Klockan gÄr MEN sÄ svarar det i vÀxeln och jag blir kopplad till polisen i Uppsala.

Jag klagar min nöd och polisen tar mina uppgifter. Kollar om nÄgon hört av sig till polisen att dom hittat henne, men det har ingen gjort
För mitt inre öga ser jag massor av scenarier: överkörd, skadad av vildsvin, ....
Jag fÄr lÀmna alla uppgifter som gÄr att lÀmna till en polis som hela tiden Àr lugn och trygg att prata med. SvÄrast var det dÀr med fÀrgen för blÄ/svart Àr vÀl inte en borderterrier? Visst Àr det en lite grythund?
Jo. Men dom Àr vÀl bruna?
Nja inte alla, min Àr blÄ men ser svart ut....
NĂ€r polisen avslutar samtalet med nĂ„gra tröstande ord om stt det sĂ€kert kommer att gĂ„ bra sĂ„ ber jag honom vĂ€nta lite 
Jag har hört nÄgon skrika och nÀr jag gÄr ut ser jag en Liten trött en med svansen som en propeller stÄ och tjuta utanför staketet.
Jag meddelar polisen att rymligen Àr hemma och hankonstaterar att Àrendet avskrivs med ett lyckligt slut
 2,5 timmar tog det hela och jag lovar att det Ă€r de lĂ€ngsta timmarna i mitt liv 



Kommentarer
Postat av: Anonym

SÄ himla skönt att hon kom hem!!! Kram!

2017-08-21 @ 21:15:10
Postat av: Kennelmatte Monica

Toka, vi brukar sÀga att de alltid hittar hem om inget oförutsÀtt hÀnder. Gissa om vi har erfarenhet - och tack och lov för 99 % bra erfarenhet.

2017-08-21 @ 22:21:01

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0