Tygplock

På måndag skall vi i sygruppen Blockrutorna åka till Ö Ämtevik. Vi skall testa att sy minimosaik så det behövs massor av små tygbitar. Alltså plockade jag tyg, funderade på motiv, plockade ännu mera tyg. Det är svårt när man aldrig tidigare provat en teknik. Svårt att föreställa sig vad man behöver ta med.  Nåja prata kakan vi     

Nu skall vi se vad som händer. Det gick plötsligt inte att skriva och inte att hitta de senaste bilderna

Alltså vi skall prata också. Vi skall besöka Mårbacka. Vi skall äta gott. Vi skall njuta.  Vi skall ha det bra. Kanske får vi se någon varg, det lär krylla av dem i Ö Ämtevik. Å andra sidan kryllar det av gris i " min" skog men jag har aldrig sett någon.
På hemvägen skall vi se Lars Lerins utställning

I går tittade jag på ny dator. När jag åkte till affären visste jag vad jag skulle ha. Där blev jag tveksam så jag tänker till lite innan jag slår till
Jag inser att jag är beroende av dator. Visst har jag mobilen men det är pluttrigt litet. Att skriva och hitta rätt bokstav......

Övriga nyheter
Elsa har börjat öva på julsånger inför att hon skall fira jul här. Alla pojkarna m sina familjer firar jul på Danviken. Det är LYCKA.
Elsa som börjat förskoleklass. Erik som börjat på högstadiet. Tiden går

I september åker Blåzza och jag till Grövelsjön. Innan dess MÅSTE jag trimma henne. Hon är som ett .....vet inte vad jag skall kalla den lurviga varelsen.

På oktoberlovet kommer Elsa och Erik förhoppningsvis hit några dagar. Sedan åker vi en stor grupp till Göteborg för att vandra i minnenas kvarter och åker spårvagn så klart.

Några UFO har jag på hög. Nya gardiner? Ny lampskärm? 
Dags att kliva upp och koka gröt. Med hösten har havregrynsgrukostarna börjat. Varmt och mjukt i magen ni när temperaturen kryper ner mot noll på natten. 
En dimmig morgon i soluppgångvar det när jag öppnade för tjejerna

Lite rörigt blev det idag. Egentligen är det nog som vanligt, rörigt menar jag
Glömde jj att jag köpte en klematis i går en Sommarsnö 😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0