Dan före dan före dopparedan

Lite smal och lite gles, men dock en riktig gran. Att julgransmattan inte går att hitta skyller jag på hustomten. Han städar på vinden emellanåt och och sedan hittar jag ingenting. Måste nog ta en städperiod när jag fått ryggen åtgärdad
Men, ja så satte jag in granen.  Som tur var hade jag en bit säckväv som jag kunde kasta runt så den inte fransar sig. Funderade på att sy dit lite hjärtan, men eftersom det bara är en för året så avstod jag.
Jag satte i ljusen och sedan skulle jag bara ha de nya röda kulorna. MEN så är det ju det här med traditioner..
Julen för 50 år sedan fick vi julgranskulor i julklapp för att ha i vårt nya hem. Det är plastkulor virade med tunn tråd. De börjar fransa sig men kan man låta bli att ha någon av dem i granen?? De har ju ändå hångt med i 49 år.
 
 
 
Dom där inte längre så vita stjärnorna som mamma och pappa satt och vek. Pappa skar remsor på skärmaskinen på skolan och så flätades det. Nog måste jag väl ha en sådan i granen och minnas det där flätandet?
Nu ser jag ju att stjärnan är allt annat än riktig så jag får rätta till den när jag skrivit klart
 
Den lilla röda korgen. Det var många sådana förr med nätter i. En liten....
Ja och så grisarna, en sådan också bara för nostalgins skull
Hur är det nu med flaggorna som pappa köpte. Och glittret? Jag funderar lite på det
Dom här fåglarna som varit med så länge jag minns, liknar mest ruggugglor, men ingen gran utan dom inte. Det behövde jag inte fundera på. Vad gäller jultraditioner så är jag mossig som ni märker. Smällkaramellerna är utslitna och de hade inte fått plats i år.
Behövdes inte så mycket saker i granen för att den skulle bli full. Den tar inte så mycket plats heller och det är en fördel för plats har vi inte gott om när vi samlas alla. Visserligen skall vi mestadels vara hos Otto, men som ni ser har tomten redan lagt paket under granen.
Ett av paketen har Blåzzas flock fått av Blåzzas mamma med flock. Tack Zirhie för din omtänksamhet. Vi så blev glada när vi hittade paketet i brevlådan. Blåzza som inte ens skickat julkort.
 
Grisfötterna är kokta. Saltlaken skall bara kallna innan jag lägger ner fötterna i den. Vad är ett julbord utan grisfötter??
 
Ronja är i Herrhagen och blir bortskämd. Det är tomt utan henne, men jag unnar flickorna i stan att njuta av henne och jag unnar Ronja att bli bortskämd. Lyser det inte kärlek av den bilden??
 
Planen var att trimma Blåzza och ta kort på henne och skicka från datorn till andra bt, men så långt kom jag inte. Det räcker inte att tänka. Plötsligt var det för sent.
 

I morgon kommer Johans familj så jag gissar att det inte blir så mycket blogg under helgen. Eftersom det bara är den lilla raggiga hunden och jag som är hemma av tjejerna så önskar vi er alla en riktigt
GOD JUL!!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0