Det är vår förhoppning.......

Så damp det då ner i brevlådan, brevet från ortopeden .En månad efter röntgen. Vad dom tänker göra på ortopeden står inte men att remissen är bedömd och det är deras förhoppning att kunna kalla mig till besök inom 3 månader.
Gissa vad jag skall göra i morgon!! Nej jag skall inte köpa rollator, även om jag alltmera närmare mig det stadiet när jag behöver ha en. Nej jag skall sätta mig i telefonkö och försöka få veta vad dr har gjort för bedömning
 
En liten stadsresa blev det i dag. Allans hörapparater är ständigt "inte så bra som han önskar" . Jag skulle kolla lite julklappar till barnbarnen.  Rågmjöl till Upplandskubb skulle jag köpa på Kvantum när jag hämtat ut Ronjas tabletter, men tror ni att dom hade? På stora Kvantum fanns inget rågmjöl!! Alltså blir det en vilodag i morgon pga mjölbrist!!
 
En av våra goda vänner har brutit benet och får inte stödja på det. Vi har hälsat på honom och hans sambo  i dag och druckit kaffe och pratat lite. Alltid lika trevligt. Vi borde ha haft en blomma med oss. Kanske får åka dit en gång till?
 
Hundarna har mest varit inne idag. Blåzza bryr sig inte så mycket om att regnet öse ner, men dom andra. När dom inte får springa av sig ute så har dom en massa spring i benen som skall göras slut på inne. Det är inte roligt med regn!!!
 
 
Det känns som om vi behöver påminna oss om att Efter mörker kommer ljus. Efter regn kommer solsken
Visst ger väl en vas med tussilago hopp om en vår och ljus efter allt mörker.
 
Nu behövs det reflexer vid alla tider på dygnet när man går ut!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0