Det kom ett brev

Det kom ett brev med två tråkiga meddelande i. Det kom från USA där Johan var utbytesstudent  för massor av år sedan. Det kom inte från hans familj utan från hans amerikanska faster, Sedan han var där har vi skickat julbrev varje år. Först till både hans familj och hans faster och farbror, men för två år sedan skrev hans "pappa" att nu var det sista året han skrev. Förra året skrev Johans faster att hans pappa Earl mådde bra.
Så kom då årets brev där fastern skrev att både Earl och hans bror hade dött under året.
Vi var över och hälsade på ett par veckor när Johan var där. Vi bilade runt en del, men umgicks också med familjen och hälsade på hemma hos farbrodern och också på hans hotell.
Jag skulle kunna skriva en uppsats om skillanden mellan brödernas hem, men jag avstår. Jag stod ingen av dem nära, men ändå känns det märkligt att dom är borta.
 
I dag har jag varit på innebandy igen
 
Björklinge Bollklubb vann med 4-3.. Innan deras match började tittade vi på en match  där det ena laget två gånger fick utvisning för att de hade för många spelare på plan. Jag överhörde vad deras föräldrar sa, och det hade hänt på tidigare matcher också.
Alkoläsk, jag såg två gossar med sådana burkar i handen och funderade lite, men kanske skulle dom inte spela
På väggen utanför gympasalen satt en charmig lapp
Det var två småflickor som var i kiosken. Om det var dom som skrivit lappen hoppas jag att dom är bättre på att räkna än på att stava.
 
Grisöron är försvinnande goda hälsar tjejerna och skickar en tanke till tomten som kom med dem.
 
I Knapplådan i Björklinge är det 25% rabatt denna veckan. Bra för mig som behövde köpa lite garn till ett nytt projekt. Samtidigt som jag åkte för att köpa garn skjutsade jag Thea till träningen. Det var tät dimma och bitvis otäckt halt. Nu hoppas jag på fortsatt reg och plusgrader så att isen försvinner på både vår gårdsplan och på vägarna. Med min minispark gick jag ganska säkert till och från garaget, men ändå. Det blir bra när nya sparken kommer. Då skall ni se att all is är borta.
 Broddar på skorna och reflexer det behöver jag väl inte påminna om??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0