Inga bruna Non Stop

När Henrik var liten var han hos en dagmamma. Alice garnerade sina pepparkaor med Non stop och det började jag också göra när jag julbakade.  Pojkarna ville helst ha kakorna med bruna knappar och ögon. I år köpte jag en påse karameller och så var det dags att sätta ögon på grisarna och stjärna på granarna, men VAR fanns de bruna?
Håll med om att de här passar bättre till påsk än till jul. Men vad skulle jag göra? Baka ett par plåtar med det som fanns, vad kunde jag annat göra?
 
 
Ojsan vad gummorna ser ljusa ut, men jag lovar, dom är gräddade.
Med tanke på att de flesta av mina barnbarn är flickor, skall vi då gissa att de med rosa knappar blir mest populära??
Sista biten deg ligger i frysen. Jag orkade inte stå längre än jag gjorde.
 
Ett mystäcke har blivit klart, äntligen kan man väl säga. Lite julpyssel. Lite tvätt. Lite plock. En rätt behaglig dag som började med Luciamorgon på tv. Kaffe och smörgås brukar vi inte äta til frukost i vanliga fall, men i dag så. Kanske hade Skuttunge skola lucia i kyrkan i år också, men det var mysigt   att sitta i tv-soffan och titta.
I morgon är det Lucia i Skuttunge bygdegård. Det är också gröt och smörgås och allsång. Det brukar vara trevligt. Syföreningen skall duka och diska.
 
Titta så fin min amaryllis är. Den vann jag på auktionen för ett tag sedan. Den jag fick av min kusin Birgitta är på väg så fint och kommer att ta över när den här blommat klart.
 
Dags för kaffe, lussekatt och pepparkakor, dock utan knappar. Dem sparar vi till jul när flocken är samlad. Bara 11 dagar kvar. Lucia sjunger ju så: Lusse lelle. lusse lelle, elva nätter före jul...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0