Näst sista dagen på 2017

Sovmorgon.
Ligga och läsa.
Dammsuga.
Henriks familj kom för att hämta ved och bjöd på lunch. Grannarna tittade in och maten räckte till dom också Lycka när gänget är samlat kring köksbordet.
Kaffe och julkakorna som vi inte hann med på julafton.
Stickade på mössan som jag började på i går. Insåg att jag stickat fel . Repar upp och börjar om.
Läser lite.
Gör Danielsmörgåsar. Pappa "uppfann" dom under kriget när han läste på Chalmers. Han fick ägg med när han var hemma hos sin mamma i Värmland på besök. På en krog i Göteborg beställde han en brödskiva med en pannbiff med lök och ett stekt ägg på toppen. Äggen var ransonerade men det var ju inget problem för pappa som hade med sig. Vi har lagt till lite grönsaker efter säsong.
Lite tv och mera stickande.
 
Allan har satt på fotstöden på min nya spark.
 
Ett riktigt gott slut önskar jag er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0