Och se det snöar

Det verkar ha blivit en var-annan- dags blogg det här.
I går var jag och träffade airedalekompisarna. I februari 2018 är det 10 år sedan vi hade våran första träff. Sedan dess har vi träffats första söndagen varje månad utom på sommaren och i januari
Vi promenerar tillsammans och pratar under promenden I maj stadsvandrar vi vilket väcker uppmärksamhet. Vi har fika med oss och avslutar med fika. På senare tid har vi infört lite träning med hundarna också. Jag har inte varit med på väldigt länge, men  adventsfikat ville jag inte missa. Nästa gång firar vi 10 år. Då skall Ronja få följa med. I går åkte jag ensam och jag avstod promenad. Jag njöt bara advent. Får se hur vi firar. 5 år firade vi med kycklingtårta till hundarna i Gamla Uppsala där vi träffades första gången
 
När jag sedan kom hem så var det dags för lite mat och sedan var jag ju tvungen att följa nobelfestligheterna. Alltså blev det ingen tid  att blogga, även om jag säkert kunna få ihop något om både mat och kläder på festen
 
En liten kort promenad i morse kunde jag följa med på. Sedan åkte vi till Gränby för att storhandla.Vi var inte ensamma, men det var inte heller trångt, så vi fyllde snabbt kundvagnen med nödvändigheter och sedan vände vi hem.
Nu står en skållad deg och vilar över natten. Enkel att baka och Ulrika kan äta brödet som är nästan sockerfritt. 2 msk sirap/limpa hinner jästen äta upp när degen jäser. Pepparkasdegen vilar i kylskåpet liksom degen till havrekakor
 
Julmusik på radion och
ute faller snö. Härligt!!
Det fortsätter att falla och jag är tacksam att jag inte behöver lämna Danviken i morgon utan kan vara hemma hos bröddegar och kakbak
Visst är det härligt?!
 Så mysigt. Så rent. Så ljust.
 
Min gran/borrtorn. Kalla det vad ni vill. Mysigt med ljus i tycker jag
 
Slutbilden får bli på min duktiga Ronja Hon sitter och vaktar en klick köttfärs. Det syns inte på bilden att jag lämnat köket och att hon sitter kvar när jag kommer tillbaka. Så länge klarar inte Blåzza och Smilla   att vakta något som är så supergott
 
Slutbilden ja, men nu kommer det en fråga som avslutning på dagens blogg. Är ni snälla mot djuren?? Själv bjuder jag alla mina blomflugor på vitt vin. Det älskar dom. Bara som ett tips om ni också har massor i både badrum och kök. Ni vet väl att tomtenissarna smyger runt knutarna och kollar om man är snäll. Är man inte det kommer inte tomten på julafton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0