Hos veterinären

Alltså, nu tycker jag att vi varit så mycket och så ofta hos veterinären så jag föreslog att klippkort, det vore bra.
Gå tio gånger och betala för nio. Bara som ett litet förslag. Det var inget som han nappade på
Jag skulle vilja ha rabatt på läkemedel till hundarna också. Ronjas öron är dyra vid det här laget. Trodde de sista dropparna hjälpte, men nu när jag börjat droppa bara på morgonen så börjar hon skaka på huvudet igen.
 
I natt har Blåzza legat i min famn och skakat. Jag startade dagen med att ringa till veterinärpraktiken och fick tid en och en halv timma senare. Vi fick lite bråttom. När natten är orolig och ingen klocka ringer, och ingen Smilla står utanför och skäller så kan vi sova lite länge.. Jag vaknade strax före åtta och klockan åtta börjar telefontiden.
I dag blev det inte grötfrukost utan filmjölk. Det går lite fortare. Vi hann skumma UNT också, och en kopp kaffe hann vi också. Ingen hundpromenad utan "självkissning". Tänk så praktiskt att kunna ta till det ibland.
 
Hos veterinären fick vi vänta. Det kom en St Bernadshund som tagit sig genom en grind för att komma till en löptik. I grind nr två hade något hänt. Vad vet jag inte, men blodig var han. Våra problem krympte till ingenting. Ja nästan ingenting i alla fall.
 
Väl inne hos veterinären så konstaterade vi att det runnit väldigt ur såret sedan vi åkt hemifrån. Det droppade om trosskyddet som låg i bodyn. Lite feber och mycket geggit.  Prov på gegget togs och skickades till SVA för analys.
En spruta med antibiotika i nacken. Recept i handen på tabletter för 10 dagar. Vikt 7,7 kg Nu kan jag nästan inte säga till Allan att han inte får ge henne gobitar. 0,5 kg viktminskning på en vecka. Det skulle jag ha behövt, men knappast Blåzza.
 
Efter tips om att i Österbybruk finns ett apotek och ett hembageri som gått i tre generationer, så åkte vi dit.
 
Vilket hantverk, men så finns det mästersmeder i bruksorten.
Wienwesemla tipsade Elna oss om, så det inhandlade jag. Jättegott, men kommer jag tillbaka dit så skall jag trots allt satsa på vanlig semla. Det blev lite mycket på något vis med wiener.
Limpor köpte jag också. Skönt, då slapp jag baka i dag. Vi har bara smakat den ena limpan men den var supergod.
Värt att åka dit för bara den. Solrosfrö och pumpakärnor.   Tips till er som skall till Österbybruk på utställning i maj. Besök hembageriet i centrum!! ( jag får inte betalt för att göra reklam. Bara så att ni vet. Jag tänker med anledning av allt som berättas på tv om oegentligheter. Nu sist om statens fastighetsverk. Den som har mycket vill ha mer. Finns ett ordspråk om det tror jag. Något för vår utställning kanske)
 
Hemma igen sover Blåzza gott. Jag har sytt ett förkläde till auktionen i april och skurit tyger till en duk till ett trädgårdsbord kanske. Nu börjar det bli hög tid att tillverka saker till auktionen som syföreningen har före påsk.
Kanske skall åka till Ci´s keramik i Knivsta och köpa något till lottlistan. Där finns så mycket fint. Förra året köpte jag ett härligt fat. I år kanske det kan bli en blomma
 
 
 
 
Dom är lika fina nu på vintern och värmeljusen lyser upp vintermörkret om jag bara tar mig för att gå ut med sådana och att tända dem
 
Till Theas lycka hade jag en skokartong att göra lägenhet av i skolan. Visst är det fantastiskt att barn i generation efter generation håller på med det?
Fast generation efter generation tränar sig ju på att läsa, skriva och räkna också. Allt var inte bättre förr. En del är lika bra fortfarande
 
Kram på er!
 
.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0