Hundvänner

Tänk så många vänner man får genom hundarna hör man ibland. Jag håller med, och idag när jag slängde ut julgranen och därför behövde städa lite extra så hittade jag  den här
När vi hämtade Ronja så fick Ragge, hennes ena bror, åka med oss till Arlanda. Där mötte hans nya matte upp   Dom flyga hem till Kiruna. Som tack för att vi tagit med Ragge fick jag en fin present. Den står i mitt fönster och varje gång jag dammtorkar eller vattnar blommor så tänker jag på Ingalill och Ragge. Vi har inte träffast sedan dess, men vi har kontakt via facebook. Tack vare facebook så följer jag Ragges liv uppe i norr och tycker att jag känner dom så väl.
 
Deras syster Hjördis har vi mera kontakt med. Hon bor i Värnamo och vi har träffats på Kråkhult och  på utställningen på Ultuna. Den gången har ni hört om. Då  vann Ronja  över Hjördis.
Hjördis samlar på rosetter och Ronja brukar retas lite kärleksfullt med sin syster att det går så bra för henne , beror på att inte Ronja är med i ringen.
Vi är så glada över att Ronja har en sån fin syster och unnar henne varenda rosett. Puss Hjördis hälsar Ronja
Moster Ida och Mynta bor hos Hjördis. Mynta samlar också på rosetter men moster Ida  trivs inte i ringen och slipper visa upp sig.
Tråkigt att bo så långt ifrån dom.
 
Så är det då Blåzza som inte bara har gett mig vänner på Bombax, kenneln som hon kommer ifrån.  När hon fick valpar och dom flyttade hemifrån fick jag nya vänner. Lexie i Sundsvall följer vi nästan dagligen och Harvey som bor i Stockholm har tät kontakt med sin mamma på facebook. Blåzza hinner nästan inte skriva något förrän Harvey svarar.
NEJ!! Vi är inte fåniga alls. Har man hund som man älskar så kan det i bästa fall bli så här.
 
Jag har andra vänner också som jag fått tack vare hundarna, mina eller deras. Jag tänker inte nämna några namn. Vänner som vi träffat på kurser när vi försökt lära oss vem som bestämmer. Ni vet ju att mina tjejer och jag inte är helt överens om det, och inte har kurserna hjälpt oss. Men trevliga människor och dito hundar har vi lärt känna
Viltspårskurser. Noseworkskurser och träningar.
Läger med andra airedaleterrier och deras människor. Läger i Grövelsjön med olika raser.
Promenader med rasfränder både stora och små. Så många kontaktytor att vara tacksam för
 
Tacksam är jag också över att det nu äntligen verkar som om Blåzza är på väg tillbaka. Det har varit mycket oro, men nu med antibiotikan tycks det ha vänt. Hon har tillbringat mycket tid vid sin benvedsbuske, spanande efter grannens katt i dag. Solen sken och jag riktigt såg hur hon njöt. Hungrig är hon också. Nu gäller det att hon inte blir för tung, men det halvkilo som hon minskat i vikt efter operationen kan hon väl få ta tillbaka
 
Dock har JAG! inte tänkt att hon skall äta från bordet i fortsättningen. I dag var det dock svårt att inte njuta av hennes smygande efter osten, eftersom hon inte haft matlust på så länge.
 
Tacksam är jag också över min alltid lika glada Kråkhund. Ronja är sannerligen en glädjespridare. Så bekymrad hon varit när Blåzza inte har mått bra. Nosat på henne. Slickat nosen och det är svårt att tro annat än att Ronja förstått att Blåzza har mått dåligt.
 
I dag är jag också glad över att solen sken och att "våra" hjortar är tillbaka. Alla åtta. Det var ett tag sedan jag såg dem och eftersom det varit en viltolycka på vägen utanför var jag rädd att det var en av "de mina" som strukit med.
Det är härligt med sådan här utsikt från köksfönstret
 
Det är härligt att granen är utslängd, trots sina fina skott. Rummet blev så stort och så ljust. Vet ni vad? Det är exakt två år sedan jag slängde ut förra granen, då också med gröna skott. Tack vare facebook så vet jag det
 
I morgon fyller Wilma år och skall firas med paket och tårta på sängen (men inte före klockan nio!!)
Jag har bakat en botten till den tårtan.
 
Eftersom vi inte kan ha en tårta med hål i så bakar jag en ny botten. Jag skvallrar inte och berättar vem som smakat. Ni skall dock få en ledtråd. Det är inte Allan.
Ni får en till Det är inte jag heller.
 
Jag älskar alla tre tjejerna och dera hyss kryddar mitt liv, bara så att ni vet.
Nu bak, sedan Nyheterna, på Spåret och Skavland
Trevlig kväll


Kommentarer
Postat av: Monica

Tack för din härliga blogg, skrattar gott, särskilt nu när oron för Blåzza är över, kram

2017-01-27 @ 20:03:38
URL: http://www.bombax.nu
Postat av: Ulrika

Hahaha, är du säker på att det inte är Allan? 😂

2017-01-28 @ 17:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0