5 dagar

Nu har det gått 5 dagar sedan Allan var hos doktorn och fick medicin. Tur att han har tid för återbesök, för inte tycker jag att jag kan höra att han låter mindre pipig.
Det fungerar inte precis som när man har urinvägsinfektion. Då mår man bra en liten stund efter att man har svalt första tabletten och har inte ont. Det är som ett under.
 
Blåzza har hittat en sten en bit innanför staketet och när hon står på den med baktassarna och sträcker sig riktigt så får hon frambenen en bra bit upp på staketet (kan man kalla det staket när det bara är ett nät?)
Eftersom matte var rädd att hon plötsligt skulle ta ett skutt över så har husse ökat höjden just där vid stenen.
 
Såg på ett tvprogram häromkvällen. Där sa en av gästerna att man skall ha en vildvuxen trädgård för där trivs djuren!! Han förtydliade det sedan med igelkottar, fjärilar och andra insekter, men jag är helt övertygad om att våra tjejer trivs också. Sorgesamt nog har jag inte sett många bin i år. Bara enstaka humlor, men när vi satt ute och grillade för en stund sedan så hittade getingarna oss och ville dela vår måltid. Inte roligt alls!!
 
När man går på promenad till Storhagen så går man förbi
 
islandshästar och
 
den här hagen som när Nessie var liten betades så att det gick att träna inkallning här. Hon fick verkligen träna och träna och träna, men så gick det att ha henne lös också. Ja alltså när älgen dök upp 10 m framför henne så kom hon inte när jag kallade in henne. Det finns en anledning till att man skall ha sina hundar kopplade när det finns djurbebeisar i naturen. Älgen var vuxen och det var tillåtet med lös hund, men hundar skall väl alltid komma när man ropar???
 
Smilla har varit hos frisören och Blåzza har inte fastnat på bild den här gången
 
Om en stund kommer Matilda och hämtar Ronja och Smilla. Dom skall vara i stan och träna och mysa. Själv skall jag ta med en bok och gå ut och sätta mig och njuta sommarkväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0