FIBER!!!!

Det var en otroligt vacker morgon som mötte mig när jag släppte ut min Lilla Blå. Älvorna dansade och solen började bryta igenom.
Efter frukost gick promenaden till Storhagen, min favoritpromenad
 
Jag tycker det är så vackert här nere
 
Man kan nog inte säga att vi så ofta promenerar tillsammans. Allan går i jämn lunk för det mesta. Stannar när Blåzza vill, men stannar inte och njuter blommor och natur för sitt eget nöje. Det gör jag, så Ronja och jag kommer ofta på efterkälken. Så går vi i kapp, och så kommer vi på efterkälken.
 
Husse stanna!! Här doftar det spännande!
 
I dag har jag suttit vid symaskinen en del. Spännande att foga samman de block som jag sytt på under våren. Skulle det blir som jag tänkt mig? Det blev det inte. Den där lilla avvikande detaljen som skulle bli så rolig, blev inte bra. Jag hade tänkt fel. Tack och lov så gick det att rätta till. Lapptäcke består av tygbitar hopfogade på olika sätt. Det var bara att sprätta bort tankefelet och byta ut lite tygbitar. Kan nog bli bra....kanske
Skönt att inte ha stoppdatum utan det tar den tid det tar. Flera block behövs, så jag har klippt och skurit och handsytt.
Med risk för att jag berättat tidigare så berättar jag ändå om när vi gick vår utbildning. Mummi och jag bodde tillsammans. 1966 var det högsta mode att virka kläder, så det gjorde vi så mycket vi hann för våra studier.Jag använder mönster men det behövde inte Mummi. Hon virkade och repade upp. Virkade och repade upp. Hon sysselsatte sig länge med samma garnnystan och för en fattig student var det inte så dumt.
Så är det med mitt lapptäcke som jag håller på med också. Jag är ingen fattig student men jag syr och sprättar, syr och sprättar. Jag hoppas bara att det inte går lika illa för mitt täcke som för Mummis tröja. När hon hade tröjan färdig och var hemme hos sin mamma så tyckte mammans tax att det var en mysig tröja så hon bet sönder den när hon skulle bädda med den.
 
Förutom att sy så har jag suttit i telefonkö till Telia. Vi hade inget internet i morse och jag är beroende av att komma ut i rymden. Det hjälpte inte att stänga av router och .... Ja ni vet om ni har samma problem.
Jodå, det är lite  bekymmer med masten, men under juli skall den nya masten tas i bruk och då blir det så bra, så bra.
Eftersom jag hade Telia på tråden undrade jag om dom visste något om hur det går med fiber hos oss.
Jag fick ett telefonnummer att ringa och där fick jag veta att nästa vecka kommer ett brev där dom berättar att i september börjar arbetet och det avslutas innan årsskiftet. Jippi!!
Jag är inte alls ledsen längre över att vi inte platsade på Åkerlännas fiberaktivitet. Inte fick vi vara med i Söderkrycklinge heller. Det är inget som irriterar mig heller.
Inget är hugget i sten och Man skall inte ropa hej förrän man är över bäcken, men jag tror, jag tror på.....
 
I morgon skall jag åka och handla lite pynt till mitt plank. Ok det är ett vindskydd, men i form av ett plank och det måste pimpas. Får se vad Plantagen och Blomsterlandet har att erbjuda. Blir nog en tur till IKEA också för att köpa den där hyllan till nattygsbord som jag behöver nu när Kråksängen står bredvid min säng. Ögondroppar och läsglasögon måste ju ligga nära sängen
 
En sista fundering innan jag stänger ner för idag. Varför plockar jag fler fästingar i år?? Jag har delat ett fästinghalsband på tre i flera år och sytt fast det på insidan tjejernas hals band. Någon enstaka fästing har jag ändå plockat.
I år delade jag samma storlek på halsband på två hundar och ändå har dom fler fästingar. Visst är det konstigt??
 
Den här blomman fick jag igår. Jag vet inte vad den heter, men den doftar ljuvligt av Curry
Vet ni vad?? Den är inte lika suddig i verkligheten som på bilden
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0