Fruntimmersveckan

Så är det äntligen fruntimmerveckan. Sara börjar och det brukar vara en vecka med regn men inte har Sara skvätt det minsta lilla. I alla fall inte hos oss. Vi får fortsätta att hålla timmarna att vi andra fyller på grundvattnet. Gissar att det behövs hjälp av Tor med hans åskhammare för att regnandet skall komma igång. Så Tor, hjälp oss fruntimmer är du snäll. Jag kan tänka mig att offra något åt dig. Vad vill du helst ha?? En alkoholfri öl kanske kan smaka??
Vi drack det till maten och jag måste säga att om man dricker öl för smakens skull, så är inte den alkoholfria ett dumt alternativ.
 
Allan bygger vindskydd och jag garanterar att det kommer inte att komma den minsta lilla fläkt genom det planket. Jag klagar inte Jag har önskat ett vindskydd och det har jag fått
 
Det skall kortas av en bit och så skall jag försöka att på sikt dölja det lite. Det kan jag berätta här, för Allan skulle aldrig komma på iden att läsa min blogg. Något så fåningt som blogg, nej vet ni vad...
 
Vi har frossat på vildpersikor i dag Jättegott. Det tyckte Blåzza också. Lika gott som vattenmelon och äpplen. Ronja spottade dock ut det hon fick, något som Blåzza uppskattade, för då kunde hon få de bitarna också.
 
I dag har Magnus pappa somnat efter en kort tids sjukdom. Magnus kom till oss för 41 år sedan och sedan dess har hans föräldrar funnits lite i marginalen av våra liv.
Det syns inte att ljuset brinner, men det gör det. Vi tänker lite extra på Magnus som har en kämpig tid framför sig. Vi tänker också på hans mamma och syster.
 
 På väg till Småland passerda vi Motala. Det kostade oss FEM kronor att åka över den nya bron. Räkningen kom idag. Undrar hur mycket det kostar att skicka ut räkningen.
 
Nu skall jag ta med ett "sye" och gå ut och sätta mig i lä en stund. Gäller att sitta ute innan Tor börjar jobba. Jag har stora förväntningar på honom och oss fruntimmer. Om inte förr så blir det en blöt måndag tror jag
 
Kram på er
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0