Möss i kylskåpet

Nu har vi kommit hem och vad upptäcker jag?? Jo vi har haft möss i kylskåpet!
När jag åkte låg en stor Marabou chokladkaka med salta mandlar i kylskåpet. Vi hade smakat en bit, men det mesta var kvar. När vi kom hem fanns papperet och två små rutor kvar. Om inte mössen/musen hade lämnat kvar papperet och chokladresterna så hade jag inte kommit ihåg att jag haft den där chokladen, men nu kom jag ihåg den.
Jag anar att det varit en mus i kakburken också och jag förstår inte varför hen inte har forcerat papperet på de två kexsrullar som låg på köksbänken.
Så minns jag att när jag var ung och pojkarna var små så hade jag en kakätare av stora mått i flocken. Jag uppskattade inte då att hitta tomma kakburkar, men nu är det lycka. Lycka att ha barnbarn som känner sig så hemma här att de vågar äta det som de är sugna på att stoppa i munnen, oavsett om det är godis, kakor eller bullar
 
Här är ett återanvänt kort på Nessie och tre av barnbarnen. Taket på jordkällaren var en rolig lekplats och var skulle Nessie vara om inte med barnbarnen??
I dag skulle hon ha fyllt 11 år. I dag skulle vi ha ätit våfflor som hon älskade, men eftersom Allan fick en akut läkartid och Wilma skulle träna fotboll och Thea åka till Örsundsbro, så får vi äta våfflor i morgon i stället. Vi har skickat massor av tankar till Nessie våfflor förutan och Thea har på instagram lagt upp bilder och en kärleksförklaring.
Det var så fint så jag kopierade över det till facebook, men hennes tillåtelse så klart.
 
I dag har jag pratat med vår veterinär. Skönt att Ronja reagerat så bra på medicinen som hon fick. Nu skall vi hålla henne smärtfri så många år vi kan. Hon är trött och behöver mycket vila. Hon skall inte gå för långa promenader. Vi har möblerat om så jag kan ha henne nära
Kanske får jag bära beabädden mellan köket och sovrummet men vi bor ju kompakt så det är inget avstånd. Hon skall ligga mjukt om det är möjligt, och givetvis är det möjligt.
 
Allan hostar och hostar och vi fick en akuttid. Vätska i lungorna men inte lunginflammation. Ett slitet hjärta som får jobba hårt. Svullna ben. Ökning av den vätskedrivande medicinen och slemlösande  samt återbesök om 10 dagar.
 
Medan vi har varit borta så har vår rödsälj blåst omkull. Det känns lite tomt
 
Här ligger riset.
 
Spännande himmel.
 
Borta bra men hemma bäst.
Vi har haft det bra, och våra tjejer har haft det bra, men visst är det skönt att vara samlade igen. Så här lång semester skall vi aldrig ha igen, men den här gången var det ett måste. 70-årsfirande och begravning nästan samtidigt. För nära att åka hem emellan. Nära i tid alltså. För långt att köra 50 mil för att åka hem några få dagar. Att hälsa på hos barnbarnen i Björboholm var lite mera lagom långt 
 
Men nu är vi hemma och önskar er alla en fortsatt skön sommar


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja precis mitt i livet! Spot on - kram

2017-07-03 @ 21:36:04
URL: http://monicavikner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0