Restaurangbesök

I dag har jag varit på restauranbesök och ätit spännande mat. Det var på Valsäters gård och Vendela hade sin restaurang öppen. Jag valde kycklingspett som huvudrätt. Efter det serverades en härlig efterätt med hallon och jordgubbar och choklad och..
Billigt var det också. Fyra kronor. Jag tror att Vendela måste ta mera betalt om hon skall kunna försörja sig på inkomsten från sin restaurang. Och vet ni vad?? Gårdsplanen var full med kronor som man kunde använda att betala med.
Så roligt det är med rollekar. Jag har arbetat med lekarbete i flera år. Ofta leker barnen då själva, men ibland blir man inbjuden i leken som barnen då regisserar. Så fantastiskt. Skulle kunna skriva en C-uppsats om det och jag önskar att det fanns många flera lekpedagoger i skolans värld. Tänk om flera barn fick tillgång till den verksamheten, så många barn som skulle må bättre då. Den verksamheten är alldeles för okänd tyvärr.
 
 
Restaurangbesöket var en extra bonus för jag åkte till   Vaslsäter för att hälsa på nya familjemedlemmen
När jag kom så låg hon under köksbordet och sov.
 
Sedan lekte vi en stund innan hon placerade sig i sandlådan
 
Att ha halsband på sig är jätteläskigt. Det kliar så hemskt! 
 
Blomktukor är till för att gräva i. Man skulle kunna tro att hon har varit hos Blåzza och lärt sig, men det har hon inte. Grävandet är nog genetiskt.
 
Tack Carolina och Vendela för en trevlig stund hos er. Länge stannade jag också eftersom det var så mysigt.
 
Jag har fått förtoendet att sköta den här blomman medan Annica är på Gothia cup. Undrar hur det skall gå. Jag har i alla fall hämtat den och har den hos mig så jag kan se när den är törstig.
Ju längre torkan håller i sig, dessto mera lider växterna och dessto svårare är det att låta bli att vattna. Blåzzas Benved är törstig nu och kommer det inte regn snart så måste jag nog ge den några liter.
 
I dag har det varit riktig sommar. Bara att njuta. Vattna krukväxter. Njuta sill. Njuta sol, men så började det blåsa, så den planerade grillningen hoppade vi över och sparar till en annan dag.
 
Trots halsband med gifr har Blåzza fått tre fästingar En stor äcklig, men död hamnade i min säng. Det är maxäckligt. Så hade hon en minimini på magen, men sedan en vid tinningen som visserligen också var död, men det var inflamerat så jag tvättar med alsolsprit och gnider efter med Aloeverasalva och så hoppas jag att det inte blir mera än det har varit
 
Moln kan man inte sluta att studera och njuta av
 
Grönskande vägkanter kunde man njuta av länge, men plötsligt kom traktorn och tog bort allt det vackra
 
Samma vägkant efteråt
 
Nu har SMHI sagt att sommaren är här på riktigt. Vågar vi hoppas??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0