Tjejerna är samlade igen

I eftermiddags kom Björn och Sonja och lämnade Smilla. Nu är vårat hundliv precis som vanligt. Smilla talar om när det är matdags. De andra äter gärna men kan inte klockan. Det måste Smilla kunna för hon vill inte slarva med tiden för mat. Hon har väl rätt, för dietisterna säger ju att vi mår bäst av att äta på regelbundna tider.
 
Det är alltid lika roligt att träffa Björn och Sonja. Vi har så mycket att prata om. När man tänker efter så är det väl inte så konstigt. Vi har barn och barnbarn tillsammans och har funnits många år i varandras liv. Vi har firat många jular tillsammans och många födelsedagar.
 
Allan har burit vatten från baljorna där vi samlar regnvatten. Det kom 5 mm regn i natt och det finns många tak på Danviken och även om det inte står baljor under alla stuprör så blir det vatten i rikliga mått. Allan har som sagt burit och jag har vattnat, inte minst Blåzzas benved.
 
För övrigt har jag sytt och sprättat, sytt och sprättat. Dessutom har jag varit på väldigt fin  konsert i Skuttunge kyrka. Det var ett omväxlande program med Mozart, Chopin, B Sjöberg och Riedel för att nämna några.
 
I går ja, då åkte vi till Uppsala för att köpa klematis och lite blommor att pynta vindskyddet med. Klematisen var långtidsplanering, men det blev längre än så, för den sort jag ville ha fanns inte hemma. Den köper man på nätet och hämtar på Blomsterlandet. MAn betalar på nätet också så det är bara att hämta.
 
Sommarblommorna var inte mycket att hänga i julgranen. Det var bara tagetes som var värd att bära hem, så även om jag hade tänkt mig lite växter som hängde ur blomlådorna, så blev det inte så. Det hjälpte inte att det var halva priset.
 
 
Den här helgen har det varit fullt upp med aktiviteter , men ändå liksom inget att berätta om.
Nu släcker jag ner, och önskar er en fortsatt fin kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0