Bästa tandläkaren

20 år, så länge har min krona i munnen suttit där, men kände häromdagen att den var lös och för säkerhets skull så beställde jag tid hos tandläkaren för att få det åtgärdat. Förstod att det skulle bli dyrt, men insåg också att det inte skulle bli billigare om jag väntade.
Med bävan satte jag mig tillrätta. Tandläkaren tog bort kronan, för visst var den lös. En halv timma senare gick jag därifrån. Då hade Abbas gjort rent kronan från cementet som den satt fast med, lagat den bit på tanden som var trasig, cementerat fast kronan igen och det kostade 1050 kronor. Otroligt. Jag kände mig som om jag vunnit på lotteri för jag hade för min inre syn sett många tusenlappar fara iväg.
Varje gång jag lägger mig tillrätta i tandläkarstolen förväntar jag mig att det skall göra ont och varje gång jag kliver upp ur stolen så är jag lika förundrad över att jag inte har känt något (eller nästan inte känt något )
Vad jag skall ta mig till när denna underbara man går i pension om 4-5 år begriper jag inte, men den dagen den sorgen. Några gånger till hinner vi träffas innan han blir pensionär.
 
Så var det dags för akupunktur igen. En avkopplande stund på britsen hos sjukgymnasten. Lika trött som de tidigare gångerna och om hon inte störde mig med att säga till att hon skall snurra på nålarna skulle jag somna djupt. Nu hinner jag inte riktigt.
Nu är jag så trött och tänker inte göra mycket mera idag. Dricka mycket vatten och vila.
Nu skall jag testa om bilderna som tog så lång tid att lägga in i går, är snabbare i kväll. Ja alltså det blev inte så många bilder i går för det tog sådan tid. Hoppas det går snabbare i dag
Är det någon som påstår att inte maskrosor är vackra?? Tycker att vi behöver en sol efter dagens storm och regn
 
Tusenskönorna lyser vita i gräsmattan
 
Nu är skomakarens ledighet slut. Han har ledigt mellan hägg och syren
 
Nu längtar jag sköna sommarkvällar att sitta ute och njuta doften av kaprifol.  Detta är en fuskvariant, men det finns äkta kaprifol   hemifrån Bohuslän på tomten.
 
Undrar varför dom här kallas mormors glasögon? Skulle det inte gå lika bra med farmors glasögon?
 
Trädpionens blommor är otroliga. Inte så många i år, men dom som finns där är ljuvliga tycker jag
 
Rabarbern står redan i blom
 
Lite smått och gott. Tror inte att jordgubbsskörden blir så stor, men hoppas på stora fina solrosor så småningom
 
Maskrosbollarna är inte fula dom heller
 
Detta var blommorna från igår
Fortsatt trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0