Förtroende

I dag hade jag fått förtroendet att titta till Monica och Cgs hundar när dom var borta. Zirhie och Zihmon? var på pensionat men övriga var hemma
Gretchen tyckte att jag var urläskig när jag dök upp., men efter att jag suttit på golvet en stund med ryggen mot henne så blev hon riktigt modig. Vid tredje besöket skällde hon nästan inte alls på mig och vi hade en mysig skogspromenad när vi njöt fågelsång och skog och barnledighet
 
De första promenaderna var också trevliga, men visst kändes det roligare när jag inte var farlig längre
 
Hemma var bebisarna. Här fyra av sex på bild
 
När man promenerar med det här gänget går det åt mycke tid åt att trassla upp koppel.Vet inte om matte uppskattade att vitsuddarna tog hem barr och kvistar. Något bad i surdiket blev det inte i alla fall
 
Maränghundarna kallar jag dessa för. Så bedårande, så kärvänliga, så mjuka och goa
 
 
Nehä du jag tänker inte gå in! Jag sitter bra här. Bra utsikt och varmt och skönt är det, så det så
 
Hallå där, har du inget godis till mig?? undrar Zarha
Zirva fastnade visst inte på bild. Konstigt för jag tyckte att hon var allestädes närvarande den lilla sötgröten. Hon skulle platsa bra i min hemmaflock....
En härlig dag med massor av kärlek och pussar.
 
 
Här ligger Världens bästa Blåzza bredvid sin Benved och håller koll på grannens katt. Jag fotade henne från bilfönstret på väg till de andra hundarna och när jag kom hem så låg hon kvar, ända tills jag stannade bilen. Då kom hon rusande skrikande av lycka att matte var hemma igen. Men matte, vad luktar du??
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0